Nová linka tramvaje číslo 11 má pouhé tři zastávky a z konečné na konečnou se tak můžete ocitnout už za pouhé dvě minut!
Řidič tramvaje ale jede dvě cesty. „Linka číslo 11 je obsluhována obousměrnými tramvajemi, to znamená – jezdí jen po jedné koleji, tam a zpět. Na Bráfové se totiž nemůže otočit, otáčí se jen na stanici Komín-smyčka,“ říká mluvčí dopravního podniku města Brna Hana Tomaštíková.
Linka číslo 10 je nová, jde o náhradní dopravou do Bystrce. Markéta Malá
Jak nově do Bystrce
Výluka v oblasti Žabovřeská mezi zastávkami Pisárky a Bráfova potrvá asi dva roky. Výrazně se změní délka linky číslo jedna, která nepojede až do Bystrce, ale bude končit už na stanici Pisárky. Náhradní dopravu zajistí tramvaje i autobusy.
„Okružními autobusovými linkami 44 a 84 je možné se svézt z oblasti Pisárek k vozovně Komín. Začínají na zastávce Mendlovo náměstí,“ vysvětluje mluvčí.
Z jiného směru od ulice Veveří míří do Bystrce nově dvě tramvaje. „Pro cestující z centra je výhodnější jet tramvajovými linkami číslo 3 a 10. Pravidelná linka číslo tři je posílena. Linka číslo 10 je nová, jde o náhradní dopravu. Jede ze zastávky Hlavní nádraží, přes Malinovského náměstí, Českou, Veveří až do Bystrce na zastávku Ečerova,“ vypočítává Tomaštíková.
Velký okruh
Brňané výstavbu velkého městského okruhu netrpělivě vyhlížejí. V posledních letech docházelo na silnici Žabovřeská nejen ve špičce k velkým dopravním zácpám.
Trasa je přitom hlavním pojítkem na dálnici D1 na Prahu i Ostravu hned pro několik brněnských sídlišť. Okruh bude procházet mimo centrum města a je budován jako víceproudová komunikace rychlostního typu. „V této oblasti bude také proražen tunel, do kterého se přesune tramvajová trať,“ doplňuje mluvčí.