„Objednal jsem si ho 10. ledna 2022 u společnosti Forsage Instrument CZ. Vyřízení bylo poměrně rychlé. Už 17. ledna jsem ho měl doma. Používal jsem ho např. na povolení zarezlých šroubů u automobilových veteránů, které sbírám,“ řekl Blesku pan Kamil.

Začal mít obavy

Výrobek mu podle jeho slov plně sloužil do května 2023. „Opravoval jsem právě jednoho veterána, když se uvnitř přístroje ozvala silná rána. Úplně jsem se vylekal. Jelikož jsem měl na výrobek záruku 3 roky, doufal jsem, že nebude problém vadný díl vyměnit,“ přiznal sběratel veteránů.

Kontaktoval prodejce a ten ho ujišťoval, že nápravu zajistí. Plynul ale čas a nic se nedělo. Navíc si  začal uvědomovat, že z výrobku má strach. Změnil proto požadavek z výměny vadného dílu na výměnu celého výrobku. „Reakce ovšem žádná,“ netajil se pan Kamil svým roztrpčením.

Prodejce už neexistuje

Blesk se pokusil společnost Forsage Instrument CZ také kontaktovat. Přestože stále oficiálně funguje, email se vrátil s upozorněním, že doména byla zrušena. Funkční nejsou webové stránky a dobře nedopadl ani pokus o telefonní spojení – ozvalo se: „Volané číslo neexistuje…“

Situaci komplikuje skutečnost, že stoprocentním vlastníkem Forsage Instrument CZ je LivingSpace, a ta je v likvidaci. Její majitelka nelze zkontaktovat. Známý pražský právník Jan Černý radí, co má zákazník za této situace dělat.

„Reklamace se běžně uplatňuje u toho, kdo výrobek prodal. Jestliže nastala tato situace, kdy prodejce nereaguje, doporučuji kontaktovat 100 % vlastníka společnosti. Jestliže není možné dopátrat osoby nebo firmy odpovědné za vadný výrobek, doporučuji podat na policii trestní oznámení na neznámého pachatele s podezřením na naplnění skutkové podstaty trestného činu podvodu,“ zdůraznil Černý.

VIDEO: Ombudsman: Koupil šmejd, místo reklamace ho čekaly tahanice!

Video
Video se připravuje ...

Ombudsman: Koupil šmejd, místo reklamace ho čekaly tahanice! Eva Fraňková, Lukáš Červený

Fotogalerie
6 fotografií