Dlouhých pět měsíců čekali manželé Daníčkovi na vánoční trička, která objednali v prosinci původně s tím, že to bude originální dárek od Ježíška. „Mollio.cz jsme vybrali proto, že vybraná trička měli na webu skladem a slibovali ‚expresní dodání‘. Chtěli jsme stihnout Vánoce. A ono nic,“ vzpomíná Martina.
Když trička nepřišla do Štědrého dne a ani v lednu, začali komunikovat s webem. Odpovědi byly velmi zajímavé. „Nejdřív nám napsali, že dodání je 5 až 40 dnů, pak, že to může být až 180 dní,“ pokračuje Martina s tím, že poslední zpráva, která přišla po 140 dnech od objednávky, ji doslova šokovala: „Bylo tam napsáno, že Mollio.cz již zaplatilo dodavateli a že jsme objednávkou souhlasili s tím, že po jejím uhrazení ji již nejde zrušit. A tak jsem se pak rozhodla oslovit a požádat o pomoc Ombudsmana Blesku,“ říká.
Jakmile článek začátkem června vyšel, ledy se hnuly... Ozval se sám server Mollio.cz s tím, že peníze vrátí. „Už jsme chtěli kontaktovat bankovního poradce, aby zařídil chargeback, ale nakonec to ani nebylo potřeba. Jsem ráda, že to pro nás dopadlo dobře, a určitě bych chtěla ostatní upozornit na takovéto pochybné e-shopy. Ať si lidé dají opravdu pozor a dříve, než někomu pošlou peníze, ať si ho prověří,“ uzavřela Martina.
Pomoci může v takových situacích chargeback
Ombudsman Blesku Mgr. Lukáš Zelený poradil Martině Daníčkové, aby využila tzv. chargeback. „Pokud manželé platili při nákupu přes internet platební kartou a obchodník jim nedodal objednané zboží a ani se nemá k tomu, aby jim peníze vrátil, mohou využít bankovní nástroj, zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému je třeba co nejdříve kontaktovat svou banku se žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je třeba podpořit dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem,“ radil Lukáš Zelený. Tak na to pamatujte – tato rada se může hodit i vám, pokud se dostanete do podobné situace…
Potřebujete OMBUDSMANA BLESKU?
NAPIŠTE NÁM SVÉ PŘÍBĚHY
Na adresu redakce: Blesk OMBUDSMAN, Komunardů 42, 170 00 Praha 7, nebo na e-mailovou adresu: ombudsman@cncenter.cz. Nezapomeňte připsat také svoje telefonní číslo. Podmínkou je zveřejnění vašeho příběhu v deníku Blesk a reportáže na Blesk.cz!
Prosíme čtenáře, aby nám nezasílali originály dokumentů – vzhledem k množství je nemůžeme vracet. Upozorňujeme na to, že jednotlivé příběhy redakce sama vybírá dle uvážení.
Žena z Prahy nevrátila půjčené peníze. Policie ČR