„Nejdříve jsem jel na operaci jednoho oka a hned další den na to druhé,“ popsal Vetecha Blesku s tím, že si myslel, že pak už nebude potřebovat brýle vůbec.

Jeho přání podpořil i inzerát Léto bez dioptrických brýlí, kvůli kterému si výše zmíněnou kliniku vybral. Čtrnáct dní po operaci se mu ale zrak zhoršil a senior začal být nervózní. „Začal jsem vidět špatně, rozmazaně. Tak jsem za nimi vyrazil, aby se to řešilo,“ pokračoval.

Dvoje brýle, které pan Ludvík musí  používat přesto, že podstoupil  operaci očí.
Dvoje brýle, které pan Ludvík musí používat přesto, že podstoupil operaci očí.
Autor: David Malík

Vyšetření pak proběhlo 4. července, kdy senior odcházel ze zmíněné kliniky s předpisem na nové brýle. A s doporučením, že řešením jsou další dvě operace, které by vyšly na 26 000. V tu chvíli se cítil  podvedený, pochopil totiž, že zákroky by musel platit ze svého, a to byl také důvod, proč se rozhodl obrátit právě na Ombudsmana Blesku.

Oční klinika ale do věci vnesla jasno až po zveřejnění článku. Podle ní dostal pan Vetecha nabídku k další operaci, kterou by mohla hradit zdravotní zdravotní pojišťovna. A co na to říká dnes pan Vetecha? „To myslíte vážně?“ raduje se senior. „To jsem vůbec netušil. Moc Blesku děkuju a určitě na kliniku vyrazím a objednám se,“ řekl senior s nadšením!

Vyjádření společnosti Oční klinika Horní Počernice, s.r.o. k článku s názvem: „Slíbili mi, že se zbavím brýlí… jenže to bylo jen na 14 dní“ uveřejněném dne 15. 6. 2020 v Blesku na stránce č. 8 (dále jen „článek“).

Dovolujeme si opravit nesprávné tvrzení obsažené v článku zveřejněném v Blesku 15.6.: 1. Tvrzení obsažená v článku panem Ludvíkem Vetechou, není co se týká zmiňovaného pravdivé. Společnost Oční klinika Horní Počernice, s.r.o., panu Ludvíku Vetechovi, kterého se zmiňovaný článek týká, neslibovala, že nebude nosit brýle, uvedený inzerát v novinách uvádí „Zamlžené brýle už Vás trápit nebudou. Léto bez dioptrických brýlí.“

Při samotné návštěvě lékařského zařízení je každý pacient posuzován po provedení lékařského vyšetření individuálně a současně je i upozorňován na případná rizika, která mohou nastat podpisem informovaného souhlasu, který byl i v daném případě pacientovi předložen a jím podepsán. Pacient byl upozorněn na onemocnění sítnice a z toho důvodu mu byla nabídnuta nitrooční čočka s UV filtrem za doplatek 4000 KČ, aby jeho sítnice byla ochráněna.

2. Tvrzení obsažená v článku: „Nabídli mi další dvě operace po 13 tisících, že by tentokrát udělali nějaké laserové a že bych už nemusel nosit brýle. Ale oni mi slíbili už před tou první operací, že se brýlí zbavím. Jenže jak to vypadá bylo to jen na 14 dní“ není co se týká zmiňovaného pravdivé. Společnost Oční klinika Horní Počernice, s.r.o., již při prvním vyšetření do budoucna nabídla pacientovi laserovou terapie sítnice, a to právě s ohledem na její onemocnění, tato terapie je však plně hrazena pojišťovnou.

Při zmiňované lékařské prohlídce dne 4. 7. 2019 mu byla předepsána medikace, přičemž další postup vždy závisí na konkrétních výsledcích vyšetření a rozhodnutí pacienta.

Fotogalerie
5 fotografií