Star Wars: Squadrons - trailer Electronic Arts

Videohry na motivy Hvězdných válek mají celkově velmi dobrou pověst. Nejpovedenější je legendární RPG Star Wars: Knights of the Old Republic, hodně dobrá je i série stříleček Dark Forces/Jedi Knight a neméně kvalitní je i série Rogue Squadron. Právě v poslední jmenované jste se posadili do kokpitu a za knipl mnoha vesmírných i planetárních vozidel a strojů. A to včetně klasik jako X-Wing, Tie Fighter nebo kráčejícího tanku AT-AT. Star Wars: Squadrons se odehrává výhradně ve vesmíru.

Příběh je slabší

Příběh hry, která nabízí kampaň, multiplayer i podporu virtuální reality, začíná krátce po zničení Alderaanu, jehož jsme byli svědky na začátku Epizody IV. Děj se ale brzy posune o čtyři roky kupředu po Bitvě o Endor, kterou jsme viděli na konci Epizody VI. Impérium bojuje z posledních sil o své zachování, zatímco z rebelů zformovaná Nová republika se mu snaží zatnout tipěc a zlikvidovat ho. Kampaň nabízející 14 misí je rozdělena mezi obě strany. Volbu ale nečekejte.

Star Wars: Squadrons pro PlayStation 4

Hra sama vybere, za koho budete hrát. Pilota nebo pilotku si na počátku sami vyberete z několika přednastavených typů. Zvolíte mu či ji i hlas, ale ten kromě pár generických hlášek při boji neuslyšíte. Star Wars: Squadrons má celou řadu zajímavých postav, se kterými můžete dokonce mluvit v hangárech a při briefinzích. Kromě zajímavých nováčků se budou fanoušci Hvězdných válek tetelit blahem, až narazí na známé postavy jako admirála Ackbara, pilota Wedge Antillese a mnoho dalších.

Spousta zajímavých postav

Postavy jsou skutečně jednou z nejsilnějších stránek hry. Škoda, že i přes jejich povedenost nebyly dobře zúročeny v příběhu. Story o letce Nové republiky Vanguard soupeřící s nepřátelskou eskadrou Impéria Titan není nic moc. Alespoň, že samotná hratelnost je zábavná. Tedy přinejmenším několik hodin. Vesmírné souboje jsou zpracovány arkádově, svižně a ovládání hry přejde každému brzy do rukou. Kromě střílení budete muset dbát na úroveň štítů či výkon motoru. Do všech těchto kategorií lze přepnout energii a lehce taktizovat.

Star Wars: Squadrons pro PlayStation 4

Kampaň nabízí několik úkolů, ale ať už jde o útok na nepřátele, obranu spojenců, či skenování podezřelého nákladu, brzy vše spadne do stereotypu. Ve finále jde totiž neustále o to někam doletět, udělat pif paf a zase letět dál. Neříkám, že je to špatně, ale hře tímto stylem dochází dech dříve, než se v zhruba osmi až devítihodinové kampani prostřílíte na konec. Všechny vesmírné koráby si lze upravovat, co se trupu, motorů, trysek i zbrojní výbavy týče. Oceníte to nejenom v story režimu.

Omezený multiplayer

Upgrady se hodí pochopitelně i v multiplayeru, který dokáže taktéž na chvíli zabavit. Pálit po sobě s kamarády na síti v až deseti lidech je vážně legrace. Ale taky ne na dlouhou dobu. Multiplayer totiž nabízí jenom pouhé dva režimy. Jedním z nich je dogfight, což je klasický týmový deathmatch v podání Star Wars: Squadrons. Klání dvou v přestřelkách soupeřících týmů je prostě recept, který nezklame. Druhým módem jsou bitvy flotil. Ty nabízejí mnohem propracovanější vesmírné konflikty.

Star Wars: Squadrons pro PlayStation 4

Úkolem je nejdřív oslabit soupeřovu letku a pak útočit na větší lodě flotily, než se vrhnete na tu mateřskou. Samozřejmě se nevyhnete opravám či změně taktiky. Jde rozhodně o zajímavý režim. Přesto však zamrzí, že toho hra pro více hráčů nenabízí více. Alespoň, že není protkaná proradnými mikrotransakcemi jako Star Wars: Battlefront II. Co se vizuální stránky PlayStation 4 verze týče, je v pohodě, ale i když běží na enginu Frostbite 3, vyloženě nenadchne.

Extrémně zabugovaná videohra

Zvuky, hudba a dabing jsou na profesionální úrovni. Jenže recenzovaná PS4 verze je setsakramentsky zabugovaná. Dohrát Star Wars: Squadrons nebylo vskutku jen tak. Běžně se mi hra sekala v hangáru při rozhovorech s postavami. Stávalo se to dokonce tak často, že jsem konverzace raději přeskakoval, abych se dostal do vesmíru, jinak by se hra zase zasekla. Ale to není vše. I v kosmu mě dostihly technické chyby. Například se nespustila naskriptovaná scéna, a já tak nemohl dohrát misi.

Star Wars: Squadrons pro PlayStation 4

K naštvání! Podíval jsem se proto do oficiálních fór Star Wars: Squadrons a jak jsem zjistil, nejsem zdaleka jediný, komu tristní technický stav hry pil krev. Na závěr bych ale chtěl zmínit důležitou věc. Nejenom, že se hra neprodává za plnou cenu, ale je plně kompatibilní s virtuální realitou PlayStation VR. V té můžete hrát kampaň i multiplayer. A to je super. I když je grafika v headsetu pochopitelně horší a rozmazanější, vtáhnutí do bitev je mnohem větší. Užijete si i rozhlížení v kokpitech.

Ve virtuální realitě je to jiné kafe

Pokud tedy virtuální realitu vlastníte, klidně si k výslednému hodnocení připočtete 10 nebo 15 %. Hraní v ní je totiž naprosto odlišným zážitkem. Jinak mě ale hra spíše zklamala. Čekal jsem od ní jako fanoušek Hvězdných válek víc. Z posledních videoher zabývající se tematikou Hvězdných válek mě mnohem více zaujala akční adventura s RPG prvky Star Wars Jedi: Fallen Order. Star Wars: Squadrons proto doporučuji hlavně majitelům VR headsetů a ještě zažranějším fandům ságy, která se odehrává kdysi dávno v jedné předaleké galaxii.

98 fotografií

Hodnocení Blesk.cz: 60 %

Vesmírné přestřelky baví