Streets of Rage 4 trailer Dotemu

V roce 1994 vyšel na Mega Drive třetí díl legendární ságy Streets of Rage (recenze druhého dílu pro Nintendo 3DS) a byť byl neméně povedený a úspěšný než jeho dva předchůdci, vypadalo to, že byla série od Segy nadobro ukončena. A vypadalo to tak opravdu dlouho. Po více než čtvrtstoletí ale přišlo vzkříšení, které vám vytře zrak! Streets of Rage 4 je parádní mela s retro nádechem a osobitým moderním zpracováním, kterou si nesmí žádný fanoušek beat 'em up žánru nechat ujít.

Staří známí i nová generace bojovníků

Jste opět připraveni vyrazit do ulic a dát do držky neřádům ohrožujícím vaše město? Příběh Streets of Rage 4 se odehrává 10 let po konci trojky. Arcipadouch Mr. X byl poražen a zabit. V ulicích se to ale opět hemží neřády a kriminalitou. Mohou za to dvojčata Mr. Y a Ms. Y – potomci Mr. X. Staří známí bojovníci Axel Stone a Blaze Fielding se vracejí na scénu, aby tomu udělali přítrž. Společně s nimi vyrážejí do ulic i Cherry Hunter, dcera Adama Hunter, a Floyd Iraia, učedník kybernetického Dr. Gilberta Zana.

Streets of Rage 4 pro PlayStation 4

Společně tvoří tým rozmanitých zápasníků. Zatímco Axel a Blaze jsou vyvážení bojovníci, Cherry, která zápasí s kytarou na zádech, je velmi rychlá a hbitá, ale zároveň zranitelná. Hromotluk Floyd s kybernetickými pažemi je oproti ní pomalý, ale zároveň silný a odolný. Při úspěšném hraní odemknete brzy i Adama Huntera a při větší snaze i další bojovníky. Celkově jich je ve hře 9, ale někteří jsou přítomni v mnoha retro variacích. Všechny z nich fanoušci série moc dobře znají.

Jako v 90. letech

Streets of Rage 4 je klasická beat 'em up mlátička, v níž se vydáváte zleva doprava ulicemi zamořenými chátrou a špínou, abyste neohroženě neustoupili ani o krok. Samotná hratelnost je arkádová do morku kostí a neskutečně návyková. Ovládání skvěle reaguje a okamžitě vám sedne do rukou. A kdyby náhodou ne, je tu možnost hru ovládat stejným způsobem jako v 90. letech na Mega Drivu. Každá postava má základní útok, úchop, speciální útok, možnost vytvářet komba o stovkách úderů a nosit zbraně.

Streets of Rage 4 pro PlayStation 4

Těch je ve hře více než kdykoliv jindy předtím. Samozřejmostí jsou baseballové pálky, železné trubky, rozbíjející se lahve a nože. Při bitkách ale můžete použít i sekáček na maso, meč, kulečníkové tágo nebo dokonce palcát. Kur**sky masivní palcát s obřími ostny! Výběr zbraní je luxusní. S protivníky pak s jejich pomocí zatočíte snadno a rychle. A že jich je! Dostaví se přitom známí padouši i zcela nové tváře, které si koledují o zmalování. Fanoušci určitě poznají mnoho z nich.

Padouši se nedrží zpět

Například oheň chrlícího tlouštíka Big Bena, dominu s bičem Elektru, nebo punkáče Signala. Z nováčků se mi nejvíc líbí Diva – sexy černoška s extravagantním účesem a hadem kolem ramenou. Speciální útoky ubírají zdraví, ale nově ho můžete vzápětí ihned doplnit. Stačí, když předvedete pořádná komba. Další novinkou je možnost zbraň opět chytit, když ji vrhnete po protivníkovi a odrazí se od něj. To je panečku stylová jízda!

Streets of Rage 4 pro PlayStation 4

Hlavním herním režimem je Story, který toho nenabízí vůbec málo. K zahrání je v něm celých 12 úrovní, což je na poměry žánru více než dost. A jsou navíc úplně skvělé. Podíváte se do ulic, baru, klubu, vlaku, letadla nebo na loď. Každé prostředí má osobitý styl a jsou na pohled nádherná. Na první pokus mi dohrání hlavního módu zabralo s mou drahou spoluhráčkou více než tři hodiny. To je v rámci žánru slušná životnost. Story nabízí úlevy těm, na které by bylo všechno to frenetické bití moc.

Obsahu je hodně

Pokud dostanete na kokos, můžete začít od stejného levelu s více životy. Pokud ale dáváte přednost pravé arkádové řežbě, režim Arcade s omezenými životy je tu pro vás. Dále je k dispozici Boss Rush, což je režim zaměřený na bitvy s bossy a Battle, který je variací na klasickou bojovku 1 vs. 1. Hrát Streets of Rage 4 je nesmírná zábava. Ale hrát tuhle pařbu ve více hráčích? To je naprostá herní extáze! Na jedné konzoli se do boje na ulicích mohou pustit až čtyři hráči najednou. Po síti pouze dva.

Streets of Rage 4 pro PlayStation 4

I to by k znásobenému potěšení stačilo, ale online hra není v současnosti v nejlepším stavu. Matchmaking trvá minutu až dvě, což je v rozjeté bojovce na obtíž. Navíc se hra po síti trhá. Jistě jde o dočasné problémy, které budou brzy opraveny, ale momentálně zamrzí. Co se totiž jinak technické stránky týče, je neuvěřitelně precizní. Grafika je ručně kreslená a je to na ní setsakramentsky vidět! Postavy hrdinů i nepřátel mají krásné a plynulé animace, prostředí je zase neuvěřitelně detailní.

Bombastický soundtrack plný chytlavých tucek

Když se v něm pořádně rozhlédnete, uvidíte řadu skrytých vtípků. Vizuálně je hra vážně nádherná. A zvuky a soundtrack jsou na stejné úrovni! Hudba je naprosto fenomenální, návyková a vtahující. Uslyšíte celou řadu elektronických žánrů. Melodie jsou chytlavé a beaty úderné, ať už uslyšíte herní chiptune, trance, house, drum n bass nebo brostep. Vždy je to nádhera. Po opakovaném dohrání hry je vše nad nebe jasné. Streets of Rage 4 je prostě nejlepší díl série. Vyplatí se ho zahrát si několikrát a odemknout vše, co tohle moderní retro dílo nabízí.

63 fotografií

Hodnocení Blesk.cz: 90 %

Parádní arkádová hratelnost