Resident Evil 3 trailer Capcom

Hororovou ságu Resident Evil netřeba nějak zdlouhavě představovat. Jde totiž o jedny z nejslavnějších, nejúspěšnějších a také nejpovedenějších videoher. Vydavatel Capcom si je moc dobře vědom toho, jaké klenoty vlastní. Proto už v roce 2002 vydal remake úplně prvního dílu pro Gamecube (v roce 2015 vyšel remaster na moderní platformy) a loni jsme se po konečně dočkali dlouho očekávaného remaku dvojky. Ten byl naprostou peckou, která položila fanoušky na kolena.

Nemesis vás honí...ve videosekvenci

Předělávka třetího dílu byla proto jenom otázkou času. Všechny věštby se potvrdily a Resident Evil 3 remake je dnes skutečností. Příběh převypravuje události 20 let starého originálu Resident Evil 3: Nemesis po svém. Jill Valentine prchá z Raccoon City a v patách má zabijáckého mutanta Nemesis. Jeho úkolem je vyhladit všechny členy S.T.A.R.S. Je neúprosný a drsně po vás půjde. Zhruba tak do třetiny hry. Pak se honičky s ním přesouvají do videosekvencí, nad kterými nemá hráč žádný vliv.

Resident Evil 3 pro PlayStation 4.

To zabolí. Příběh je předělaný a chybí v něm celá řada slavných událostí. Vystrašeného člena S.T.A.R.S. Brada Vickerse čeká naprosto jiný osud. Bohužel ne tak zajímavý, jako když s ním v originále skoncoval Nemesis. Do policejní stanice se podíváte v roli Carlose Oliviery, a nikoliv za Jill. Finální utkání s Nikolaiem Genovaefem také docela postrádá šťávu. Hra je navíc kratší než originál! Zatímco jste původní titul dohráli za sedm nebo osm hodin, tentokrát je to asi o dvě hodiny méně.

Moderní kabát klasické videohry

Hra má samozřejmě moderní kabát a nejde o klasický Resident Evil se statickými úhly kamer a ovládáním připomínající jízdu v tanku. Úvod je zpracován ve stylu Resident Evil 7: Biohazard. Dění sledujete z pohledu první osoby, ale jde vskutku jen o úvod. Následně se kamera přepne do podoby z třetí osoby. Resident Evil 3 se na první pohled hraje jako remake dvojky, ale jen co se ovládání a úhlu kamery, který vás snímá zpoza ramene, týče. Už původní trojka byla akčnější než původní díly.

Resident Evil 3 pro PlayStation 4.

Remake v tomto směru ještě dupnul na plyn. Jde o jeden z nejakčnějších dílů hlavní příběhové linie hororové ságy. V podstatě nikdy vám nedojdou náboje. A pokud ano, můžete si vyrobit pomocí střelného prachu nové. Tvorba vlastní munice nechybí, i když je oproti původní hře o něco málo chudší. Hraní je ještě akčnější, když se chopíte role Carlose, se kterým jde o hotovou střelnici. Tlačítkem R1 používáte v případě Jill úskok a za Carlose protiúder. Akce je tedy vždy svižná.

Spousta známých lokací chybí

Raccoon City se nám taktéž nějak smrsklo a to ještě před odpálením několikatunové bomby. Řada lokací se do remaku vůbec nedostala nebo jsou značně zmenšené. Zcela chybí legendární hodinová věž, v níž jste vyřešili řadu hlavolamů a utkali se s Nemesis. Nyní uvidíte věž leda z dálky. Pryč je i celý hřbitov, na kterém jste se utkali s obřím červem Grave Diggerem. Chybí také park a z skladiště a pozdější továrny také moc nezbylo. Alespoň se projdete kolem Kendova obchodu se zbraněmi.

Resident Evil 3 pro PlayStation 4.

K tomu všemu je hra neskutečně lineární. Úvod je jenom hloupé procházení téměř identických ulic a chodeb neustále dopředu. Případně jednou zabočíte a jdete opět dál kupředu. Později se linearita trošku zlomí. Jenže stejně je jediným místem, kde hrozí alespoň lehce bloudění, je nemocnice. Jindy vždy víte, kam máte jít a co dělat. To je taktéž zklamáním. Resident Evil vždy byl o exploraci prostředí, hledání klíčů a předmětů k řešení hlavolamů. Zde většinou najdete vše hned.

Nechybí byliny pro léčení ani bedny pro předměty

Hlavolamy jsou také zjednodušeny. Hlavu si nad nimi příliš lámat nebudete. Jill má oproti Carlosovi výhodu v tom, že má po ruce vždy šperhák, a dostane se tak do více zamčených místností a prolomí i zamknuté truhly. Známé Resident Evil prvky jako používání a míchání ozdravných bylin, ukládání nepotřených předmětů a zásob do beden a ukládání na psacím stroji. Jenže více než Resident Evil je hra akcí s monstry a zombiemi. Zde se nebojíte ničeho, maximálně se zpočátku leknete Nemesis.

Resident Evil 3 pro PlayStation 4.

Prostě nejde o horor. Pokud ale ke hře přistoupíte jako ke střílečce s monstry, bavit se budete. Škoda, že mnoho potvor se do remaku nedostalo. Kromě obřího červa a jeho menších kamarádů jsou to zmutované vrány a přerostlí pavouci. Chodící mrtvoly, zombie psi, Drain Deimos, kteří vás mohou infikovat, nechybí. Stejně jako děsiví Hunteři, kteří vás mohou zabít během několika sekund. Jejich Gamma verze je pomalá, ale odolná, a jakmile se k vám dostane, udělá si z vás zákusek.

Lickeři a Pale Heads, kde jste tu vzali?

Beta Hunteři jsou ještě větší svině. Skáčou, drápou po vás a mohou vás sprovodit ze světa jednou dobře mířenou ranou. Nemesis se prezentuje ve třech různých formách, z nichž dvě jsou zcela nové. Stejně však nebyl potenciál tohoto ikonického monstra naplno využit. Většina změn je skutečně k horšímu. Některé se ale povedly. Nově se objevují na policejní stanici Lickeři – nechvalně proslulá monstra s mozkem přes celou hlavu, obřími drápy a vystřelovacím jazykem. To je příjemná novinka.

Resident Evil 3 pro PlayStation 4.

Po krku vám půjdou i Pale Heads z DLC The Ghost Survivors – geneticky upravené zombie bez očí a s bílou pokožkou, které jsou schopny regenerace a mají pořádně tuhý kořínek. Jestli je zapotřebí něco na hře vyzdvihnout, je to jednoznačně její grafika. Jen se podívejte na tu děsivou nádheru. Prostředí je až děsivě realistické a plní zajímavých detailů. Nejlepší jsou ale modely postav, zvláště jejich obličeje a animace mimiky. Hra využívá osvědčený RE Engine a výsledek je bombastický.

Resident Evil: Resistance zdarma

Krátkou životnost hry vynahrazuje přítomnost multiplayerové online videohry Resident Evil: Resistance. Tu zrecenzuji později, protože si žádá více času k otestování. Jde o zajímavý titul postavený na asymetrickém multiplayeru 4 vs. 1. Čtyři hráči se chopí role přeživších, kteří se snaží projít úrovněmi plných nástrah. Pátý hráč se ujme role Masterminda, který se je snaží zabít, posílá na ně zombie a může se chopit i ovládání Tyranta. Jde o zajímavou hru plnou originálních nápadů.

80 fotografií

Že by ale šlo o kdovíjakou bombu, u které bych chtěl strávit desítky hodin, tak to zatím nevypadá. Resident Evil 3 remake je určitě dobrá akční videohra, ale v rámci série jsem čekal mnohem více. Je vidět, že za hrou stojí zcela jiný vývojářský tým než za remakem dvojky, který byl zpracován s mnohem větším citem a respektem k originálu. Těšil jsem se, až na mě bude opět Nemesis chrčet legendární hlášku „STAAARS!“. Stalo se tak. Po dohrání hry se ale nemohu zbavit pocitu, že to mohlo dopadnout lépe.

Hororová série Resident Evil přehledně na Blesk.cz

Hodnocení Blesk.cz: 69 %

Famózní grafika