Darksiders Genesis - trailer THQ Nordic

Darksiders Genesis se chronologicky odehrává před všemi dosud vydanými díly. Hlavními hrdiny jsou dva ze čtyř jezdců apokalypsy. Prvním z nich je těžkotonážní Válka (War), kterého znají fandové už z prvního dílu. Ohání se mečem, je to silák se vším všudy a půjde o vhodnou postavu pro všechny příznivce akčních RPG, kteří si volí válečníky, rytíře nebo barbary.

Duo parádních hrdinů

Svár (Strife), jo, panečku, to je jiné kafe. Ten likviduje zástupy nepřátel z pekla pomocí dvou pistolí s nekonečnou municí a je neskutečně hbitý. Díky úskokům se dokáže přesunout z jednoho konce obrazovky na druhý během několika sekund. Nejvíce se překvapivě podobá Dantemu z nesmrtelné série zběsilých akcí Devil May Cry. Oba hrdinové Darksiders Genesis jsou hustí a sví.

Darksiders Genesis pro PlayStation 4.

Každý z nich má navíc specifické schopnosti, které zpřístupňují cestu dál. Hra totiž obsahuje překvapivě i elementy hopsačky a dokonce vydatné hlavolamy, které potrápí vaši šedou kůru mozkovou. Jsou nápadité a obzvláštňují zažité schéma akčního RPG. Využijete při nich schopnosti jako tvoření portálů, házení hvězdic, likvidaci krystalů a nejednou budete muset k vyřešení hádanky použít i oheň.

Diablo na koni pro dva

Ani samotné souboje nejsou na jedno brdo. Kromě klasických dostaveníček s bossy jsou hodně povedené i boje z koňských hřbetů, které si užijete v rozlehlejších úrovních. Jen v nich lze na chvíli zabloudit, protože mapa sice při odhalení ukáže všechny předměty a poklady, ale nezobrazí vaši přesnou polohu. Darksiders Genesis je povedená řežba. Nejvíc si ji vzhledem k jejímu pojetí užijete ve dvou.

Darksiders Genesis pro PlayStation 4.

Hra nabízí možnost online i lokálního multiplayeru v podobě rozdělené obrazovky. Připojit se do hry může druhý hráč pomocí speciálních krystalů. Ne kdykoliv, kdy se mu zachce. Hra si tím udržuje vlastní tempo. Krystal je totiž v každé úrovni, ale nenarazíte na něj na každém kroku. Nejlepší však je, že si hru lze užít i v jednom hráči díky povedenému přepínání mezi hrdiny.

Zábava na dlouho

K postupu dál budete totiž potřebovat specifické schopnosti obou bijců. Příběh o boji dobra se zlem není kdovíjak nápaditý, ale vaši pozornost určitě udrží vtipné průpovídky mezi hlavními protagonisty. Válka je děsný bručoun, zatímco Svár vtipálek, který vytahuje z rukávu jeden fór za druhým. Darksiders Genesis obsahuje celých 16 misí a 21 arén, kde si bojem můžete posílit hrdiny, když se vám v příběhu nedaří.

Darksiders Genesis pro PlayStation 4.

Životnost hry se tak pohybuje mezi úctyhodnými 18 až 25 hodinami. Dost záleží na samotném hráči, kolik času chce s tímto titulem strávit. Možnosti vylepšování hrdinů jsou velké. Posílit je můžete tzv. jádry, která vypadávají z poražených tvorů. Získáte tak větší útok, zdraví, obranu nebo možnost vyvolání poraženého tvora pro boj po svém boku. Z technického hlediska je na tom hra lehce nadprůměrně.

Bugy hře vzhledem k ceně odpustíte

Grafika neurazí, ale o žádný vrchol nejde. Hudba je hodně nevýrazná. Videohra Darksiders Genesis svou kvalitou překvapila, přesto dokonalá není. Sužují ji občasné problémy s kamerou a hlavně bugy, které vám občas znemožní pohyb nebo dokonce přístup k vedlejšímu úkolu. Takovéto povedené videohře to ale lze odpustit. Zvláště když se jako novinka prodává za sníženou cenu!

84 fotografií

Hodnocení Blesk.cz: 88 %

Zábavné pro jednoho i dva hráče