Days Gone od vývojářského studia SIE Bend Studio, které stojí za legendární sérií Syphon Filter, je postapokalyptickou akcí v otevřeném světě, která už na první pohled připomíná seriál The Walking Dead (Živí mrtví). Lidstvo postihla zombie apokalypsa a přežívá v nejrůznějších táborech a opevněních. Infikovaní se shlukují v obřích hordách stejně jako stáda ve zmiňované televizní show.

Jako v The Walking Dead

Hlavní hrdina je motorkář, který vlastní dokonce kuš, ale k charisma Daryla z TWD má daleko. Ve skutečnosti je Deacon hodně nesympatický hrdina, který se po celou hru nijak nevyvíjí a celkově nestojí příběh hry za moc. Mohou za to i vedlejší postavy s plochými charaktery. Deacona žene kupředu to, že chce za každou cenu zjistit, co se stalo s jeho ženou Sarah, když šlo všechno do kopru.

Days Gone pro PlayStation 4
Postarat se musí i o svého zraněného parťáka Boozera a zároveň zjistit, co se vlastně stalo s lidmi. Našinci ocení české titulky, jejich velikost je ale malá. Brzy objevuje otevřený svět plný úkolů a hráč si uvědomuje, že jde opět o klasickou akci v otevřeném světě viděnou z třetí osoby. Pokud jste v posledních měsících hráli Far Cry: New Dawn, Crackdown 3, Just Cause 5 nebo v podstatě většinu současných her, bude vám herní schéma dobře známé.

Klasika v otevřeném světě

Budete plnit úkoly pro tábory, likvidovat hnízda zombií, zde nazývaných Freakaři, i tábory gangů a dojde i na náhodné události. Přepadnou vás ozbrojenci nebo pošahaní Rippeři – jakýsi postapokalyptický kult se zálibou v sebepoškozování. Freakerů je mnoho druhů, od dětských Pulců, přes klasické Hmyzáky až po silného a svalnatého Lamače nebo řvoucí Sirénu.

Days Gone pro PlayStation 4

Podle hry to nejsou vyloženě zombie, ale to máte fuk. Zabíjení zmutovaných dětí je sice kontroverzní, ale okouká se. Freakeři nejsou strašidelné a je škoda, že hra není ani trochu hororem. Občas se leknete, když vám někdo na silnici nastraží lano, ale to je tak vše. Největší hrozbou jsou zmiňované hordy, které čítají až stovky Hmyzáků. Vypořádat se s nimi je obtížné a v první polovině hry je nejlepší úprk.

Zmutovaná zvěř

Ve hře ale nezmutovali jenom lidé, ale i zvířata jako například vlci nebo medvědi. I oni vám samozřejmě půjdou po krku. K pohybu po světě, který se odemyká postupně, vám poslouží vaše věrná motorka, kterou budete neustále vylepšovat a také opravovat a tankovat do ní benzin. Days Gone totiž staví na survival prvcích, které jsou zpracovány dosti otravně. Nepředstavují totiž žádnou výzvu.

Days Gone pro PlayStation 4
Jak benzin do nádrže, tak šrot na opravu chopperu či zbraní najdete všude kolem sebe. Neustále něco dávat do kupy je prostě nuda. Je to škoda, protože jízda na motorce i souboje na ní jsou suprové. Arkádový jízdní model sedne okamžitě do ruky a člověk má díky tomu občas chuť se jen tak projíždět po krásném světě. Co se zbraní týče, najdete zde klasiku. Střelné kousky zastupují pistole, brokovnice, samopaly, kulomety i odstřelovačky.

Bez boje to nejde

Zbraně nablízko jako mačety nebo baseballové pálky se zatlučenými hřebíky, které si sami stvoříte, jsou zajímavější. Nechybí ani plíživé okamžiky, v nichž zabíjíte hezky potichu. Hra je samozřejmě krvavá, což je v jejím případě jenom dobře. Za úspěšné plnění úkolů i sbírání trofejí/uší z Freakerů si v táborech získáte důvěru a následně zkušenosti, které můžete proměnit v nové schopnosti včetně zpomalení času. Statistiky vylepšující injekce ale mají větší účinnost.

Days Gone pro PlayStation 4

Virtuální Oregon (vývojáři pocházejí z toho skutečného) je vážně nádherný. Zpracován je s citem pro detail a hráč se podívá nejenom do hustých lesů, ale i na skaliska nebo do zamrzlých oblastí. Škoda jen, že plnění úkolů se v něm rychle okouká. Životnost je dlouhá, herní náplň je ale po čase stereotypní. Hezky zpracovaná je i změna počasí, v tomhle si tvůrci fakt vyhráli. Celkově je grafika naprosto nádherná.

Chyba za chybou

Nad její kvalitou smekám zejména kvůli tomu, že jde o hru v otevřeném světě. Bohužel se Days Gone nevyhnulo to, co všem hrám tohoto ražení. Technické chyby, bugy a errory jsou přítomny v neskutečně hojné míře. Že vypadnou textury, nebo se někde zaseknete, je klasika. Ale někdy hra zamrzne, spadne nebo pokračuje bez zvuku. Bohužel jsou některé chyby tak masivní, že musíte úkol rozehrát odznova.

70 fotografií

Nemluvě o frameratu, který je nestabilní, a hra se seká a trhá každou chvíli a to nejenom v místech, kde na vás útočí horda. A to jsem hrál na PS4 Pro. Tvůrci však pracují na opravných patchích. Už několik jich vyšlo, ale zatím všechny problémy neřeší. Je škoda, že Days Gone působí nedodělaně, protože to mohla být absolutní pecka. I tak jde ale o hru hodnou vašeho zájmu. Zvláště, pokud máte rádi The Walking Dead, zombie nebo hry v otevřených světech.

Hodnocení Blesk.cz: 75 %

Nádherná grafika
Svět s krásnou přírodou a změnami počasí