Příběh nemá cenu dále rozebírat, jelikož je nevýrazný a jednoduchý. Postavy, na které narazíte, jsou okamžitě hodné zapomnění. To, o čem Just Cause 4 je, stejně jako tomu bylo i u předchozích dílů, není nic jiného než nesmyslně přestřelená akce. Rico je vybaven vystřelovacím lanem s hákem, které dokážou zrychlit jeho pohyb o několik stovek procent a dostat ho na místa, kam by se normální smrtelník jen tak nepodíval.

Stejně tak se s jeho pomocí může zaháknout za vrtulník, vyhodit jeho pilota a převzít řízení helikoptéry. Revolucionář má navíc ve výbavě padák, který v kombinaci s vystřelovacím lanem tvoří šikovné duo, s nímž lze ovládnout vzduch. Velkým pomocníkem je i wingsuit, se kterým můžete v oblacích plachtit a dělat nejrůznější triky. Styl pohybu můžete měnit každou chvilku podle terénu i vlastních choutek.

Just Cause 4 pro PlayStation 4
Vystřelovacím lanem můžete dělat různé divy. Třeba jím k sobě spoutat dva předměty a sledovat, co se stane, až se srazí. A je jedno, jestli jde o barel a krávu nebo letadlo a nepřátelského vojáka. Pomohou vám i trysky známé už z minula. Největší novinkou, co se vystřelovacího lana týče, jsou balony, kterými pošlete cokoliv do oblak. Můžete jich vystřelit několik, takže jich dostatečné množství unese lamu i velkou loď.

Představivosti se meze nekladou. V tomto směru hra exceluje. K dispozici je mnoho pozemních, vodních i vzdušných dopravních prostředků, za jejichž volant, kormidlo či knipl se postavíte. Jde o auta, džípy, náklaďáky, autobusy, čluny, lodě, jachty, vznášedla, vrtulníky, stíhačky či další letadla. Vozový park je bohatý. Stejně tak i zbrojní arzenál. Je libo brokovnice, samopaly, odstřelovačky nebo raketomety?

Just Cause 4 pro PlayStation 4
Vše je na skladě! Se svou výbavou napácháte velkou paseku. Exploze a destrukce celkově je báječná, i když pokulhává fyzika. Svět, ve kterém se budete pohybovat, je obrovský. Bohužel zároveň hrozně prázdný. V přírodě pobíhají zvířata, města obývají lidé, na silnicích je provoz, ale i přes mnoho úkolů působí pustě, co se obsahu týče. Může za to také malá variabilita hlavních i vedlejších misí.

Obvykle musíte něco zničit, někoho zabít, pak zase jiného ochránit, hacknout počítač, někam dojet nebo zmizet nepřátelům z dohledu. Osvobozovat také budete jednotlivé regiony od útlaku, a to jak vlastními silami, tak zadáváním úkolů svým jednotkám na mapě. Vedlejší úkoly jsou přitom také na jedno brdo, ať už jde o kaskadérské kousky, či povinnosti zahrnující stovky vystřelených kulek do nepříliš chytrých protivníků.

Just Cause 4 pro PlayStation 4
Tvůrci slibovali extrémní počasí, které vám zatopí. No, tak trochu. Narazíte na bouře, při nichž je větrno, a mohou vás zasáhnout blesky a písečné bouře, v nichž je zhoršený pohyb a viditelnost. Jde však pouze o malé detaily, které hratelnost neovlivňují. Jedinou výjimkou jsou tornáda, která vás vcucnou a vyplivnou, jako byste nevážili více než igelitový pytlík z Americké krásy. V jejich blízkosti vám padák a wingsuit budou k ničemu.

Škoda, že nebylo extrémní počasí využito lépe a důkladněji. Just Cause 4 je hra, která vydrží klidně na 20 nebo 30 hodin – podle toho, kolik času s ní budete chtít strávit a kolik misí splníte. Jenže kvůli malé rozmanitosti misí se dostaví stereotyp a nuda až nebývale brzy. Jde v podstatě o Just Cause 3 v bledě modrém. Oproti třetímu dílu však netrpí novinka šílenými nahrávacími časy.

Just Cause 4 pro PlayStation 4

Zatímco minule jste čekali minutu a půl, než se hra nahraje, a další minutu, pokud jste zemřeli a čekali na respawn, tentokrát je to lepší. Nahrání hry trvá zhruba 40 sekund a opětovné nahrání hry po smrti polovinu. To je v pořádku. Bohužel je na tom jinak technická stránka recenzované PS4 verze bídně. A to jsem ji hrál na nejvýkonnější verzi konzole PlayStation 4 Pro. Dabing je špatný, hudba z rádií otravná, ale ozvučení dobré.

Graficky vypadá hra k světu, ale pouze na první pohled. Jakmile se s Ricem rozhýbete, všimnete si, jak v dáli doskakují stromy, tráva, auta nebo zvířata. Tropické prostředí Jižní Ameriky vypadá díky zelenému porostu iluzi hezké hry, ale jde jenom o fatu morgánu. Modely postav mají málo polygonů a jejich animace také za moc nestojí. Jakmile se přiblížíte k libovolné textuře, uvidíte, jak je neostrá a kostičkovaná.

50 fotografií

Alespoň framerate je vcelku stabilní, což je odráží v plynulosti hry. K jeho poklesu občas dojde, ale nejde o četné příhody. Just Cause 4 hráčům dá, co slibuje, ale až překvapivě brzy začne nudit a opakovat se. Nejde o špatnou hru, ale není ničím výjimečná. Téměř vše jsme již viděli v minulých dílech, takže se podle mě čtyřka zavděčí nejspíše pouze fanouškům série. Nebo těm, co mají rádi opravdové magořiny.

Hodnocení Blesk.cz: 60 %

Extrémně přehnaná akce
Vystřelovací hák, padák a wingsuit