Vyplývá to z uniklých interních dokumentů, ke kterým se server dostal. Spiegel přímo neřekl, že by redesign byl špatný, ale uznal, že ho společnost moc uspěchala, čímž „vyřešila jeden problém, ale vytvořila spoustu dalších“, jak stojí v jednom z textů.
Zároveň si ale stojí za rozhodnutím oddělit příspěvky přátel od influencerů. Podle Spiegela byl tento krok důležitý pro úspěch aplikace z dlouhodobého hlediska. Tím, že se k tomu Snapchat odhodlal jako první, se podle něj dostal „před ostatní aplikace a existenční krizi, které oni čelí teď“.
TIP: Snapchatu klesá popularita. Za uplynulé čtvrtletí ztratil tři miliony uživatelů
Ve výsledku ho tak nejvíc mrzí, že redesign dostatečně neotestovali mezi lidmi, než se jej rozhodli vypustit ven. Takhle se velké problémy začaly ukazovat až v ostrém provozu, což nikdy není dobré a už vůbec ne u sociální sítě s miliony uživatelů. Spiegel v dokumentu také přiznává, že algoritmický Friend Feed nefungoval dobře a vyhledat skutečné přátele se stalo velmi obtížným.
„Zpomalili jsme náš produkt a poškodili jeho hodnotu,“ napsal šéf Snapu. Uvědomuje si tak, že redesign byl jedním z důvodu, proč lidé Snapchat přestávají již delší dobu používat a proč noví uživatelé nepřichází.
TIP: Novinka Snapchatu - zamíříte foťák na věc a můžete si ji koupit na Amazonu. Kdy to zkopíruje Facebook?
Společnosti proto nezbývá nic jiného, než se zaměřit na věci, které lidi mají skutečně rádi. Bude pokračovat v investici do tzv. Shows, krátkých videí od profesionálních tvůrců a změní stránku, skrze kterou lidé objevují obsah. Zaměří se také na rozvojové země, kde se obyvatelé teprve teď dostávají k výkonným chytrým telefonům a rychlejšími internetu.