Arnold Schwarzenegger si důchodu užívá tak, že pracuje, protože inflace evidentně dopadá na všechny. Uzavřel nepochybně výhodnou smlouvu s Netflixem, jehož se stal marketingovou tváří. Ve spotech a reklamách propaguje akční tituly streamovací služby, svou hereckou účastí přitáhl pozornost k jinak zcela zapomenutelnému sitcomu s akčními scénami FUBAR a nyní je adorován v dokumentu ARNOLD. Ačkoliv i v něm se řeší jeho kauzy ohledně chování k ženám, za což si ve své době vynesl mediální označení “Muž se srdcem prasete” narážející vedle jeho šovinismu i na jeho transplantaci srdeční chlopně.

Video
Video se připravuje ...

Kulový Blesk: Arnold je muž se srdcem prasete, Deppová se odhaluje v prasečince Idol pdc, klb, Jiří Marek

“V každé části se reflektuje jiná etapa období. V prvním díle je kulturistika,  v druhém kultura a třetí je zaměřený na jeho politickou kariéru,” nastiňuje Marek. Ve svém zhodnocení popichuje lidi pobouřené jinou netflixovou dokumentární minisérií: “Arnold má zatím velmi dobré hodnocení na různých databázích, což je dáno tím, že je to o bílém heterosexuálním muži. Kdyby to nebylo o bílém heterosexuálním muži, ale stejně jako Královna Kleopatra byla černá postava v inscenovaných pasážích, tak by to rasisty a xenofoby rozrušovalo. V Arnoldovi, hlavně v první epizodě, máme inscenované pasáže, kde Schwarzeneggera hraje někdo jiný, pobíhá po paloučku nebo se kouká do vitríny. Nikoho to nerozrušuje, protože zde lidi poznají, že jde o inscenované pasáže, zatímco u Královny Kleopatry lidi v případě historického seriálu, zasazeného do Egypta, asi nepoznají, že to je inscenované,” zamýšlí se jízlivě Marek nad tím, proč lidi víc nemyslí. 

Nepravdivý dokument?

“Arnold je neskutečně, ale fakt neskutečně repetitivní. Každý díl má tu podobu, že padesát minut je adorací Arnolda, kde se vše problematické přejde, nebo se k tomu Arnie autoritativně vyjádří či o tom mluví jeho kamarádi/kamarádky. Až na konci každé části máme něco dramatického: teď mu umřela matka, teď mu umřel otec, teď mu umřel nejbližší kamarád, který mu suploval otcovskou figuru, protože ta byla problematická,“ říká Marek, proč jeho sedací svaly pociťovaly tříhodinovou délku dokumentu.

“Vše je ale zameteno pod koberec nebo rámováno tak, aby z toho Arnie vyšel jako božan, kterého máme adorovat. Takhle se tam přistupuje ke všemu. Když přijde řeč na steroidy, Arnie řekne, že v té době to dělali všichni a on to dělal zodpovědně, jedeme dál. Anebo když dojde na to, že se nestaral pořádně o rodinu, a že měl nemanželského syna s pokojskou, která u něj byla dále zaměstnávána, tak se ukáže, že se synem se vídá dál a má na nemanželského a dlouhodobě zapíraného syna pozitivní vliv. A když se Arnold nestaral o rodinu, tak přece zachraňoval hořící lesy,” uvádí Marek příklady toho, proč se mu z tohohle líbivého portrétu spíš zvedá dekl. 

“Ve výsledku to pro mě byl dokumentární portrét o psychopatovi anebo sociopatovi, který potlačuje veškeré emoce, cílí vyloženě na výkon a manipuluje se svou veřejnou image prostřednictvím médií a toho, že je v politice. Ubíjející tři hodiny, ve kterých se o Arnoldovi nedozvíte nic (nového),” nebere si Marek servítky, a jízlivě zakončuje: “Není to dobré ani jako gay porno, i když v prvním díle vidíte hodně obnažených mužů.” 

Marek byl v Kulovém Blesku tentokrát za hodného poldu, na kterého by Arnie-Terminátor nebyl hodný. Hodnocení mezi 40 a 50 % pro dokusérii Arnold by rakouského kulturistu s omezeným hereckým rejstříkem nejspíš nepotěšilo.

Prasečinka od (HBO) MAX?

Nový pořad, jehož první dva díly měly premiéru na áčkovém festivalu v Cannes a nyní jsou ke zhlédnutí na streamovací službě (HBO) MAX, vypráví o popové hvězdičce (Lily-Rose Depp) navazující vztah s hudebním vůdcem kultu (The Weeknd). “Když byly v Cannes odpromítány první dvě epizody, média jako Variety a Hollywood Reporter publikovaly recenze, že seriál je sexualizovaný a že protagonistka masturbuje. Pokud jste už viděli první díl, musíte uznat, že v dané scéně není nic vidět a byla decentně nasnímaná,” vyjadřuje se Jana k PR agenturami vytvořené a médii přiživované kontroverzi.

“A to je něco, čeho si cením na Samu Levinsonovi, kterého znáte jako tvůrce seriálové Euforie a snímku Mladí zabijáci. Nesenzacechtivě pojednává o dekadentním stylu života dnešních dospívajících a dospělých, kteří žijí v přesexualizovaném světě, net je plný pornografie a na pornu vyrůstají desetileté děti,” uvádí Jana, proč výsledná podoba seriálu neodpovídá tomu, jak se o něm dosud psalo anebo mluvilo. “Nerozumím tomu, proč měli potřebu se média do seriálu navážet. Po prvním díle bych řekla, že je to nekontroverzně nasnímané a vyprávěné. Ačkoliv vypráví o hypersexualitě dospívajících nebo dospělých, nikdy neobjektivizuje ženské tělo. Ženská potava si je vědoma své sexuality, chodí oblékaná, jak chodí, ale seriál ji neobjektivizuje - objektivizuje se leda sama,” zpřesňuje Jana. “Jsou tam i dobré vtípky na v současnosti diskutovanou profesi koordinátora intimity, který dohlíží na focení na přebalu desky mladé hvězdičky,” dodává.   

Jana se i dále vrací k tomu, co jako vysokoškolská pedagožka nechápe: “Nerozumím tomu, proč si média vzala na paškál příběh, který se odehrává v hudebním byznysu a na kterém se autorsky podílel The Weeknd, jedna z nejpopulárnějších mainstreamových hudebních ikon. Weeknd se s Levinsonem seznámili před deseti lety a oba moc dobře chápou, co hudba může odvyprávět,” říká Jana s tím, že nejenom ona, ale i seriál je určen pro pohled a taktéž poslech.

Kdo chce vědět, co Jana jako velká fanynka slovenského žánrového filmu říká na ČERNÉ NA BÍLÉM KONI, bude si muset poslechnout podcast Kulový Blesk, protože zde to nebude napsáno černé na bílém. To stejné platí, pokud vás zajímá Markův a Janin odlišný názor na další celovečerák prodávající hračky TRANSFORMERS: PROBUZENÍ MONSTER.

Fotogalerie
34 fotografií