O smrti režiséra Antonína Kachlíka informoval pro agenturu ČTK Jiří Srstka z agentury Dilia. Rodák z Kladna natočil nejen Prince Bajaju, ale také pohádku O zatoulané princezně či snímky Kouzelníkův návrat, Kouzelné dobrodružství, Požáry a spáleniště, Na koho to slovo padne, Náš dědek Josef a další.

Původně studoval Vysokou školu politologickou, z níž přešel na FAMU a vystudoval zde obor režie. Ovšem psal také scénáře, například k snímkům Já, truchlivý BůhMy, ztracený holky či Smrt za oponou.

Kachlík, často označovaný jako nejstarší český režisér, se také rád pyšnil tím, koho pro český film objevil. Mimo jiné i hereckou legendu Jiřinu Bohdalovou (90). „Vytáhl jsem ji ze školy. Tehdy mě zaujala na DAMU, když měli závěrečné představení. Právě jsem dělal asistenta u režiséra Josefa Macha, tak jsem mu Jiřinu doporučil pro film Florenc 13:30, kde se párkrát mihla s Karlem Effou. No a potom jsem o pár let později hledal hlavní hrdinku pro film Pršelo jim štěstí a obsadil Jiřinu. Pořád mi říkala, že by si tak moc ráda zahrála něco vážnějšího a ne jenom ty komindy,“ popsal v rozhovoru pro Aha! před pár lety Kachlík.

Sama Jiřina však tvrdí, že ji objevil jeho souputník Mac Frič. „Já to říkám takhle – ano, Frič ji objevil, ale pro sebe! Pro film jsem Jiřinu objevil já!“ vtipkoval. 

Rovněž zásluhy za objevení Olgy Schoberové, krásky z Limonádového Joea či filmu Kdo chce zabít Jessii?, patřily Kachlíkovy. Jak to tehdy bylo? „Film Bylo nás deset, potřeboval jsem herečku, která by byla ochotná ukázat prsa. Žádná nechtěla. Pak mi jeden novinář přivedl Schoberovou. Když jsem jí pomalu vysvětloval, oč mi jde, začala se svlékat a najednou byla nahoře bez. Chtěla mi dokázat, že je to pro ni brnkačka. Ňadra měla taková kulaťoučká, pěkný pohled... Já ale okamžitě říkal – hned se oblékněte! Olinka byla úplně bez zábran. A není divu, tehdy chodila s Kájou Saudkem a obráželi různé večírky, na kterých byla nahota běžná...“

Často též obsazoval Jiřího Krampola. Bohužel jeho kariéru podle jeho slov pohřbil film o Gottwaldovi, který natočil, aby mu tehdejší režim povolil snímek o Jaroslavu Haškovi. Nakonec ale Gottwald byl, Hašek ne a po revoluci už o Kachlíkovu práci nebyl zájem...

VIDEO: Tragické osudy modelek: Divoký život, hořká smrt. Smutný konec tří půvabných supermodelek

Video
Video se připravuje ...

Tragické osudy modelek: Divoký život, hořká smrt. Smutný konec tří půvabných supermodelek Videohub

Fotogalerie
13 fotografií