Simona Novotná (56) vyrazila minulé prázdniny na dovolenou s dcerou Kristýnou (18) a kamarádkou Radkou (57). „Vybraly jsme si cestovní kancelář Čedok a Hotel Best Benalmadena 4*. Především proto, že nabízel dvoulůžkový pokoj s přistýlkou,“ říká Simona s tím, že uvažovaly i o jiném.

„U něj ale bylo napsáno, že v pokoji jsou dvě velká lůžka, a tím pádem je pro dva až čtyři lidi. My ale chtěly každá vlastní postel. To byla priorita,“ pokračuje.  Za desetidenní leteckou dovolenou v termínu od 5. do 15. července zaplatily včetně pojištění 104 617 Kč.

Dva dospělí na 140 centimetrech

Na hotel přijely pozdě večer. „Když jsme otevřely dveře pokoje, nestačily jsme se divit. Byly tam dvě širší postele a žádná přistýlka. Ihned jsme to reklamovaly. Ukazovaly jsme jim smlouvu, že máme opravdu objednaný dvoulůžkový pokoj s přistýlkou. Jenže podle nich nic takového hotel ani nenabízí. A že musela udělat chybu naše cestovní kancelář,“ cituje paní Novotná zaměstnance recepce.

Okamžitě se spojily s delegátkou. „I ona nám řekla bokem, že je to jejich chyba. Dopadly jsme tak, že jsem spala s osmnáctiletou dcerou na jedné posteli šíře 140 cm a naše kamarádka na druhém lůžku,“ líčí.

Reklamace

Ještě během pobytu sepsala reklamaci. „Od léta do listopadu jsme se domáhaly nápravy, kdy nám Čedok nejdříve reklamaci zamítl s tím, že je bezpředmětná. Po dalších pokusech poslali 4500 korun, byť jsme žádaly 10 % z ceny. Žádná omluva, částka, kterou si sami určili, a nazdar…,“ dodává Novotná s prosbou o posouzení Ombudsmana Blesku.

»Když se daří«

Aby toho nebylo málo, tak ve stavu, kdy zuříte kvůli pokoji, vám personál hotelu oznámí, že vám žádnou večeři už nedá. „I jídlo slibovala jak cestovka, tak i delegátka v autobusu cestou z letiště. Na hotel jsme přijely v 22:30 hodin. Nikde nic. Na baru v rámci all inclusive jsme sehnaly toust a suchou housku s párkem,“ popsala paní Novotná s tím, že se musely i několikrát dožadovat přikrývky a osušky. „Na pokoji jsme měly vybavení jen pro dva lidi.“ dodává.

Změnili inzerát??

Paní Simona tvrdí, že Čedok změnil znění inzerátu poté, co zájezd reklamovaly. „Napadlo nás si to ofotit ještě před tou reklamací. Po prvním zamítnutí reklamace změnili na webových stránkách obsah inzerátu hotelu.“

V pokoji chyběla slibovaná a objednaná přistýlka, a tak tři dospělé osoby musely spát na dvou postelích!
Autor: David Malík, Simona Novotná

Čedok: Nabídli jsme jiný hotel

„Hotel Best Benalmadena nabízí pokoje s dvěma většími postelemi, každá určená pro dvě osoby. Tuto informaci uvádíme jasně v propagačních materiálech i v nabídce zájezdu,“ tvrdí mluvčí Čedoku Klára Divíšková.

„Paní Novotné se nelíbil tento způsob ubytování, proto jsme jí nabídli přestěhování do jiného pokoje s dvěma jednolůžky a přistýlkou v podobě gauče, ale to odmítla,“ tvrdí Divíšková s tím, že na podnět klientky Inspektorát České obchodní inspekce záležitost prověřil a nepotvrdil žádné pochybení z jejich strany.

„Navíc jsme paní Novotné jako vstřícný krok vyplatili kompenzaci 4500 korun,“ dodala. Simona Novotná ale tvrzení Čedoku rozporuje: „Toto nám nenabídli. Druhý den řekli, že když se další den vystěhujeme, tak by nás v 14 hodin někde ubytovali.“

Ombudsman Blesku: Sleva měla být vyšší!

Příběh prostudoval Ombudsman Blesku Mgr. Jakub Keresteši, který se specializuje na téma cestování. „Podstatné je, že zájezd vadou trpěl, a to absencí jedné přistýlky, která byla smluvně ujednána. Byť postele v hotelu disponovaly nadstandardní šířkou, je třeba vzít v úvahu, že se jednalo o tři dospělé osoby, a žádný z cestujících nebyl dítětem. Za této situace tak dle mého názoru má paní Novotná nárok na slevu z ceny zájezdu,“ hodnotí.

„Paní Novotná ihned po zjištění vady správně reklamovala a požadovala nápravu. Cestovní kancelář však nápravu vady bohužel nezjednala. Skutečnost, že byl popisek zájezdu dodatečně změněn, je politováníhodná, avšak nikoli výjimečná situace. Změna popisku je veskrze správným postupem, avšak CK by novým zněním neměla operovat ve vztahu ke klientovi reklamujícímu vadu před změnou,“ pokračuje Keresteši.

Mgr. Jakub Keresteši
Autor: Tonda Tran

4* hotel

Měla paní Novotná nárok na vyšší odškodnění? „I přes skutečnost, že postel dosahovala šíře 140 cm, stále se nedá považovat za standardní dvoulůžko, jehož šířka obvykle začíná na 160 cm, v hotelu kategorie 4* se pak očekává minimálně 180 cm. Dvě osoby se na takovém lůžku vyspí, avšak se ztrátou pohodlí, kterou na dovolené člověk vyžaduje,“ říká Jakub Keresteši.

„S ohledem na smlouvu a očekávání klienta bych za odpovídající slevu za absenci přistýlky, s přihlédnutím k dalším okolnostem, považoval 10 – 15 %, dále pak za chybějící lůžkoviny a vybavení pro třetí osobu minimálně 5 %.“

Dostanete se do podobné situace? Rada všem, kteří se chystají na dovolenou. „Vadu je třeba neprodleně reklamovat. Mezi lidmi stále koluje zažitý mýtus o jednoměsíční lhůtě po návratu z dovolené, jde ale o starou a neplatnou právní úpravu."

Zkažená dovolená? Napište nám!

Vrátili jste se z cest a máte pocit, že to celé mělo vypadat jinak? Zkažený pobyt, zpožděný let, neodpovídající hotel, nebo jiný problém, který vám dovolenou pořádně znepříjemnil? Podělte se s námi o svůj příběh a dejte věci do pohybu! Ombudsman Blesku se na váš případ podívá, vyhodnotí situaci a pomůže hledat spravedlnost.

Pište na adresu redakce: Blesk OMBUDSMAN, náměstí Marie Schmolkové 3493/1, 100 00 Praha 10 – Strašnice nebo na e-mailovou adresu: ombudsman@cncenter.cz

Nezapomeňte připsat také svoje telefonní číslo. Podmínkou je zveřejnění vašeho příběhu v deníku Blesk a reportáže na Blesk.cz!

Prosíme čtenáře, aby nám nezasílali originály dokumentů – vzhledem k množství je nemůžeme vracet. Upozorňujeme na to, že jednotlivé příběhy redakce sama vybírá dle uvážení.

 

Fotogalerie
8 fotografií

 

Video
Video se připravuje ...

Sezóna je teprve za dveřmi a... V Chorvatsku už je hlava na hlavě! Nápor zachytilo video. Sociální síť X