Již od konce loňského června je kvůli výstavbě severního vestibulu a samotné stanice Olbrachtova uzavřena ulice Na Strži ve směru z centra v úseku mezi křižovatkami s Jeremenkovou a ulicí Antala Staška, většina již zavedených opatření bude nadále platit. „Každou dopravní stavbu takových rozměrů samozřejmě provázejí omezení, která jsou nutná pro dotažení tohoto klíčového projektu. Prosím proto všechny Pražany o pochopení ke všem opatřením v ulici Na Strži,“ uvedl primátorův náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti).

Změny tras

Autobusy číslo 124 budou od soboty ve směru ze Želivského jezdit po objízdné trase a linky číslo 170 budou nově odkloněny v obou směrech. Auta jedoucí z Krče na Pankrác budou místo objíždět ulicemi Antala Staška a Budějovická, stejně jako řidiči jedoucí z ulice Zelený pruh. Ve směru z Pankráce budou lidé moci využít Budějovickou a dále nájezd na Jižní spojku u křížení s Michelskou a Vídeňskou ulicí, případně jet z Budějovické dál přes Antala Staška zpět do ulice Na Strži. Podnik zároveň vyzval řidiče, aby se místu pokud možno vyhnuli.

Jak pokračuje výstavba?

Práce v ulici Na Strži podle informací DPP začnou přeložkami inženýrských sítí, které potrvají asi tři měsíce. O prázdninách dělníci do země spustí vrtané piloty k zajištění budoucí stavební jámy, jejíž většina bude hluboká šest až osm metrů a menší část asi 16 metrů. Z té povedou eskalátory na nástupiště v hloubce asi 31 metrů. Na přelomu léta a podzimu začne samotné hloubení stavební jámy a následně výstavba vestibulu, eskalátorového tunelu, vnitřních nosných konstrukcí a stropní desky. Provoz v ulici Na Strži by měl být podle podniku obnoven v dubnu roku 2026.

Práce na prvním úseku metra D pro DPP provádí konsorcium firem Subterra, Hochtief, Strabag, Hochtief Infrastructure a Ed. Züblin AG, konkrétně stavbu jižního vestibulu stanice Olbrachtova má na starosti Strabag. Podnik zároveň soutěží druhý úsek linky z Olbrachtova na Nové Dvory, výsledek tendru zatím neoznámil. Třetí úsek bude z Nových Dvorů do Písnice. Podnik počítá s tím, že linku z Pankráce do Písnice spustí jako celek na konci roku 2029, odhad celkových nákladů je podle dřívějších informací 52,09 miliardy korun. Následně ještě město počítá s prodloužením linky z Pankráce na náměstí Míru.

Video
Video se připravuje ...

Průběh noční zážitkové jízdy, kterou místy pořádá Dopravní podnik hl. m. Prahy. Zájemci se mohou svézt starou soupravou a to dokonce do míst, kam se v rámci běžného provozu ani nepodívají. David Zima

Fotogalerie
16 fotografií