Registr vozidel slouží lidem například k registraci nově pořízených vozidel v tuzemsku, aut dovezených ze zahraničí nebo ke změně údajů. Původní budova, kde sídlil od roku 1998, už podle magistrátu neodpovídala současným požadavkům. „Prostory byly stísněné a zastaralé,“ řekl při otevření nového registru náměstek pražského primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Ve staré budově bylo hlavně v druhém patře mezi přepážkami poměrně málo prostoru, nová budova působí podstatně vzdušněji. Registr vozidel je v budově, kterou si pronajímá a majitel už také rozhodl o demolici té původní.

Podle Scheinherra se registry vozidel magistrát snaží umísťovat ideálně ke stanicím technické kontroly, která je ve Vysočanech hned v sousedství úřadu. Nové vybavení stálo pět milionů korun. Renovace budovy nestála magistrát nic, rekonstrukci platil budovy. Podle náměstka je hlavní výhoda možnost online registrace. „Lidé se mohou se registrovat na přesný čas, kdy potřebují něco vyřídit. Uvědomujeme si, že rychlost odbavení a méně byrokracie je to nejdůležitější, co Pražané při návštěvě potřebují,“ dodal. Pořád tu funguje i klasický pořadník s papírovými čísly.

 

Ve Vysočanech se otevřel nový registr vozidel. Takto vypadala stará již nevyhovující budova, která je určená k demolici.
Autor: CNC/Jan Zázvorka

Registr se sem dokázal přestěhovat během jednoho týdne. Budova je přívětivější i pro zaměstnance, kteří tu mají mnohem komfortnější zázemí než v té původní. „Zaměstnanci jsou nadšení, mají tady kuchyňku, mají si kam sednout, kam si v klidu dát věci a převléci se,“ řekl ředitel odboru dopravněsprávních činností pražského magistrátu Milan Hubka. Zaměstnanci tu oproti původní budově mají k disposici také sprchy. V současnosti tu pracuje 22 lidí na 18 přepážkách.

Tři sta lidí denně

Každý den dokáže pracoviště obsloužit kolem tří set lidí. Vyřídit se tu dá cokoliv týkající se registru vozidel, jediné, co se tu nedělá, jsou státní poznávací značky na přání. Ve skladu je tu uloženo kolem 14 tisíc poznávacích značek. Jsou tu poznávací značky například veteránů, které nepotřebují jezdit.

Lidé využívají depozitu také k tomu, aby nemuseli nějakou dobu platit povinné ručení. Auto přitom ale neztrácí technickou způsobilost. Je to možnosti si v podstatě „odložit“ pojízdné auto na dobu, kdy s ním lidé nechtějí jezdit a ušetří peníze. „Dělají to hodně starší lidé, kteří nejezdí přes zimu. V říjnu sem značku dají, na jaře si jí zase vyzvednou,“ doplnil Milan Hubka. V době koronavirové epidemie si sem značky odkládalo také například mnoho majitelů autobusů, které byly kvůli omezení pohybu lidí nevyužívané.

Fotogalerie
31 fotografií