Vozy budou minimálně 20,5 metru dlouhé a maximálně 3,3 metru vysoké. Vybaveny musí být minimálně 40 sedadly pro cestující a dalšími minimálně šesti pro osoby se sníženou schopností pohybu. Součástí bude také klimatizace. „V tendru nespecifikujeme typ pohonu, můžou se do něj přihlásit jak výrobci vozů s konvenčním dieselovým motorem splňující emisní normu Euro 6, tak i výrobci hybridních vozů,“ uvedl technický ředitel DPP Jan Šurovský. První vozy by se na lince podle něj mohly objevit na podzim příštího roku.

Velkokapacitní autobusy budou na lince číslo 119 jezdit do její elektrifikace, kdy zde začnou jezdit elektrobusy s možností dobíjení baterie během cesty. Velkokapacitní autobusy pak DPP využije na další linky, například 112 do zoologické zahrady v Troji. DPP rovněž zahájil předběžnou tržní konzultaci s výrobci velkokapacitních bateriových trolejbusů, která by se měla uskutečňovat do konce letošního října. Samotné vypsání veřejné zakázky na dodávku 20 kusů trolejbusů DPP plánuje letos v prosinci.

„Linka duchů“

Dopravní podnik už na léto (od 15. června do 15. září) zavedl na lince 119 speciální zdvojený režim - v jeden čas jezdily dva autobusy o celkové kapacitě 180 lidí, toto opatření se však příliš nezdařilo. Cestující se totiž nahrnuli do prvního autobusu, a když hned po něm přijel druhý, čekal na něj už málokdo. „Dělali jsme si průzkum a zjistili jsme, že zdvojené spoje z Nádraží Veleslavín nefungují tak, jak by měly. Druhý autobus je výrazně prázdnější než ten první,“ přiznal pro Blesk.cz dříve mluvčí Regionálního organizátora Pražské integrované dopravy (ROPID) Filip Drápal. Velkokapacitní autobusy, po nichž volala i Praha 6, by měly problém vyřešit.

DPP je největší městskou firmou. Provozuje více než 1 100 autobusů s průměrným stářím devět let. Nejdelší trasu má autobusová linka 177, bezmála 29 kilometrů. Náklady podniku na provoz autobusů pražské integrované dopravy činí ročně skoro čtyři miliardy korun.

Fotogalerie
15 fotografií