Tahle tramvaj byla určena sovětským soudruhům do „mrazu z Kremlu“, a má proto dvě viditelné zvláštnosti - kabina řidiče je oddělená a číslo linky se dá měnit v teplíčku, zevnitř. Příběh tramvaje T3SU je vůbec kuriózní. „V 70. letech začali vyrábět na klasické tramvaje T3 takzvanou ,tyristorovou' výzbroj, technologii, která vracela elektřinu zpět do sítě. Vláda dokonce nařídila, že všechny vozy v Praze ji musí mít,“ vysvětlil Pavel Fojtík z archivu pražského dopravního podniku.

Jenže příslušná továrna přestala tyristory produkovat. Vláda změkla a pustila na koleje i klasické T3 bez nich. „Ovšem jen v případě, že jde o tramvaje na export do Sovětského svazu, což naznačuje zkratka SU. Tak se stalo, že stroje určená na Východ začaly jezdit v Praze,“ dodává Fojtík.

Fotogalerie
11 fotografií