Známe trik na levnější cestu vlakem. Českým drahám není vůbec po chuti

Rozkouskování cesty – cesta ke slevě, ale ztráta řady práv
Rozkouskování cesty – cesta ke slevě, ale ztráta řady práv  (Autor: David Malík)
Autor: sou - 
25. října 2015
07:15

Kupte si na dlouhou cestu vlakem více jízdenek, vždy mezi dvěma městy po trase. A ušetříte až 40 procent oproti jízdnému „v kuse“. Taková je rada ze sociálních sítí, před kterou ale České dráhy ostře varují. Cestující tak prý ztratí řadu svých práv, například při zpoždění nebo zrušení vlaku, a nebude mít ani garanci posledního přípoje. Přeloženo: Pokud bude všechno jezdit tak, jak má, můžete jenom vydělat.

„Málo se ví, že u Českých drah existuje něco jako příplatek za to, že s nimi cestujete daleko. Cesta z Prahy do Bratislavy je o 40 procent dražší než úplně stejná cesta stejným vlakem z Prahy do Brna, z Brna do Břeclavi a z Břeclavi do Bratislavy,“ tvrdí David Grudl na svém profilu na sociální síti.

Jak cestovat vlakem o 40 % levněji? Málo se ví, že u Českých drah existuje něco jako příplatek za to, že s nimi...

Posted by David Grudl on 22. říjen 2015

Podle Český drah si ale autor příspěvku vybral pro porovnání základní cenu bez dalších slev a porovnává ji se zlevněnými jízdenkami v jiných úsecích. „Na podporu cestování mezi Prahou a Bratislavou jsou nabízeny tzv. Včasné jízdenky Slovensko. Na eShopu ČD lze totiž zakoupit Včasné jízdenky Slovensko od 414 Kč, tedy o 68 korun levněji než poslední takzvaný nejlevnější příklad stažený z Facebooku,“ uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Zajímavější cena rozkouskováním trasy je prý dána i tím, že ČD mají síťový tarif a nabízejí i specifické relační nebo množstevní slevy. „Příslušný uživatel kombinuje různé typy slev pro různé úseky cesty. Každá tato sleva má své specifické určení, aby podpořila cestování v určitém segmentu trhu nebo v určité geografické oblasti,“ vysvětluje Šťáhlavský.

ČD: Cestující přichází o řadu práv

Při rozložení cesty na více úseků se ale cestující zbavuje řady svých práv, zdůrazňují České dráhy. Nevztahuje se na něj prý ani odškodné a další servis v případě zpoždění nebo zrušení vlaku, pokud by podobně postupoval u spojení s přestupem. Může ale i přijít o takzvanou garanci služby posledního přípoje a v případě komplikací by musel na cestě nocovat, zatímco v případě přímé jízdenky bychom ho mohli přepravit do cíle i taxislužbou.

„Cestující by tak měl velmi dobře vážit, zda se mu vyplatí úspora obvykle několika desítek, v některých případech snad i stovek, korun za ztrátu řady svých práv a služeb, na které by měl v případě přímé jízdenky nárok,“ dodal Šťáhlavský. K podobným kombinacím slev a závěrům prý dochází prakticky u každé železnice v Evropě, která provozuje rozsáhlou síť spojů.

gogo ( 25. října 2015 22:27 )

Evropu nikdo nechce. Evropu pouze chtějí dostat na kolena.. Evropa je nežádoucí konkurent..

lobotom ( 25. října 2015 21:07 )

Amerika a její zdeb*lizovaní přisluhovači.

naidka ( 25. října 2015 18:14 )

Nejlepší je, koupit si jízdenku bez přestupů a tím pádem bez nervů, že nechytnu další spoj a po ceně jízdenek - jak by, co by - vůbec nepátrat.

honza54.. ( 25. října 2015 17:37 )

ninga ( 25. října 2015 17:25 )

jaká ztráta garance posledního přípoje, když cestující sedí pořád ve stejném vlaku? DDD

Zobrazit celou diskusi