Jednání okolo rychlodráhy z Dejvic na Kladno pokročila. V pátek odsouhlasilo zastupitelstvo Prahy návrh náměstka primátorky pro dopravu Petra Dolínka na podpovrchovou variantu.

„Zastupitelstvo právě podpořilo na můj návrh podpovrchovou variantu železniční tratě Praha – Kladno v lokalitě Dejvické nádraží - nádraží Veleslavín. Dobrá věc se podařila,“ uvedl Dolínek k výsledku jednání.

Jasné obrysy plánu

Dráha by měla vést ve dvou jednokolejných tunelech. Měla by také být vytvořena stejným způsobem jako nejnovější stanice metra A. Stavba má být podle tohoto plánu technicky nejefektivnější, ekonomicky nejvýhodnější a ekologicky nejšetrnější. „Praha 6 dlouhodobě a konzistentně požaduje podpovrchové vedení připravované železniční trati v úseku mezi Dejvicemi a Nádražím Veleslavín,“ uvedl před časem pro Blesk starosta Prahy 6 Ondřej Kolář.

Do jednání se vložila i Správa železniční dopravní cesty. „SŽDC má svolení podrobně rozpracovat variantu dvou jednokolejných ražených tunelů pod Střešovicemi,“ řekl dříve mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský. Prozatím je ale vše ve fázi diagnostiky a řešení ekonomické otázky.

Vláda v čele se Sobotkou návrh podporuje

Železniční rychlodráha z pražského Masarykova nádraží na Letiště Václava Havla a dále do Kladna je podle premiéra Bohuslava Sobotky jednou z priorit současné vlády. „Harmonogram počítá s dokončením v letech 2023 či 2024,“ řekl Sobotka po jednání s vedením Správy železniční dopravní cesty.

Podle premiéra Sobotky je rychlodráha důležitá kvůli rozvoji turismu. Dá se prý předpokládat, že počet zahraničních turistů v Česku poroste. „Zaměřujeme se na turisty z Koreje a Číny. Potřebujeme mít kvalitní železniční spojení,“ dodává Sobotka.

Ministerstvo dopravy návrh také podporuje, a tak dráze zřejmě nic nebrání k tomu, aby konečně opravdu vznikla. „Stavba je rozfázována. Pokud půjdeme tunelovou variantou pod Střešovicemi, musíme dopracovat posudky na životní prostředí EIA. Výrazně by to uspíšilo projednávání s dotyčnými subjekty,“ sdělil k věci ministr dopravy Dan Ťok