Sobota 27. dubna 2024
Svátek slaví Jaroslav, zítra Vlastislav
Polojasno 18°C

Zkáza letu MH370: Kapitán vypnul v letadle přívod kyslíku, tvrdí letecký expert

Autor: shp - 
15. září 2014
18:29

Zaharie Ahmad Šáh (†53), kapitán zmizelého letu MH370, byl psychicky narušený, před kopilotem se zamkl v pilotní kabině a všechny na palubě zabil. Přesně to tvrdí letecký expert a majitel novozélandských aerolinek Kiwi Ewan Wilson.

Wilson zmizení Boeingu 777 malajsijských aerolinií dlouhé měsíce zkoumal a dokonce je spoluautorem knihy, která o zkáze letu MH370 pojednává. Tím, co se stalo na jeho palubě, si je jistý.

Poté, co prozkoumal všechny možnosti, došel Wilson k závěru, že je za životy všech 227 pasažérů a 12 členů posádky zodpovědný právě kapitán Šáh. Let MH370 zmizel 8. března a trosky stroje se dodnes nepodařilo lokalizovat.

Podle Wilsona se zamkl kapitán v kokpitu, když byl druhý pilot pryč. Poté odstřihl komunikaci a provedl dekompresi vzduchu na palubě, což sic způsobilo vysunutí kyslíkových masek, ty mají však zásoby vzduchu jen na 20 minut. Lidi v letadle pak čekalo udušení.

Majitel aerolinek Kiwi si navíc myslí, že osud letu MH370 je shodný s dalšími pěti případy v historii moderního letectví. „Naše výzkumy naznačují, že takovýchto sebevražedných letů bylo až pět za poslední tři dekády,“ prohlásil Wilson podle britského Daily Mailu.

pnakladal ( 16. září 2014 23:58 )

drive jsem pracoval v tovarne na letecke pristroje a taky trochu letal i na malych dopravnich letadlech (nez mi manzelka pristrihla kridla). ten kdo sleduje co se obcas deje na nebi, tak si pri kombinaci nekolika leteckych katastrof za posledni roky (ty kapitan letu musel znat a mohl podle nich svuj umysl planovat) muze udelat predpokladany scenar co se v letadle mohlo stat. kapitan kopilotovi po opusteni malaisijskeho vzdusneho prostoru: jdi se podivat na motory, nejak se mi nezda jejich zvuk (dojdi mi pro kafe atd.). pak staci se zamknout v kokpitu, vypnout odpovidac, nasadit si kyslikovou masku (prenosnou), snizit tlak v kabine, otocit letadlo o 180 stupnu, prepnout na autopilota (konstantni kurz, 1. zmena kurzu). dale pak a v pohode si zajit vypnout prenos dat z motoru (tusim ze sachta pod pilotni kabinou), pockat cca 20 minut az dojde v kabine pro pasazery kyslik, upravit kurz na indicky ocean sundat si masku a behem par vterin upadnout do bezvedomi. o zbytek se postara autopilot. tusim ze po vysazeni motoru dokaze letadlo drzet v klouzavem letu az do kontaktu se zemi (vodou). pak tech trosek nebude moc. to co mohlo plavat pak bylo ztraceno pitomosti malaisijske vlady (tydeni prodleva pri hledani v jine oblasti). no a v cernych skrinkach bude poslednich cca 40 minut klidneho neruseneho letu (ani komunikaci) ukoncenem vysazenim motoru a klouzavym letem vstric oceanu. no a z lidi se toho taky moc nedozvime. nez je najdou tak jejich tkane o anoxii uz nic nepovi. cili souhlasim s prezentovanym nazorem leteckeho experta.

fotrpjotr ( 16. září 2014 09:24 )

A ještě dálkově vypnul americké špionážní satelity a letadlo spadlo do černé díry.

bizon_pepa ( 15. září 2014 20:03 )

Myslím, že kdyby se udusili, tak by s tím praštil o hladinu a něco by se našlo. Když s tím ale v klidu přistane, tak by se to třeba mohlo potopit bez trosek. Samozřejmě pokud není někde na pevnině. To se mi ale zdá nepravděpodobné.

francjosef ( 15. září 2014 18:57 )

To se mi nezdá.Každý potom je chytrý.

Zobrazit celou diskusi