Svátek slaví Josef, zítra Světlana
Oblačno 8°C

Kritik Merkelové překvapil: Drží pohromadě svobodný svět

Autor: ČTK -
23. července 2017
19:31

Německá kancléřka Angela Merkelová je v současnosti jedinou osobností, která drží pohromadě svobodný svět. Řekl to v neděli bavorský premiér Horst Seehofer, který se v uplynulých letech profiloval jako jeden z nejostřejších kancléřčiných kritiků, především kvůli jejímu postoji v migrační krizi. Nyní Seehofer Merkelovou označil za „kotvu stability“.

Seehofer, předseda Křesťanskosociální unie (CSU), sesterské strany Křesťanskodemokratické unie (CDU), v jejímž čele stojí právě Merkelová, o svém vztahu ke kancléřce hovořil u příležitosti představení programu své strany pro parlamentní volby, které se budou konat 24. září.

Takzvaný Plán pro Bavorsko je doplňkem ke společnému celostátnímu programu CDU/CSU, v němž bavorští konzervativci formulovali své vlastní priority. V plánu se objevily body, na kterých nepanovala na spolkové úrovni shoda, především požadavek na zavedení limitu na počet přijímaných migrantů. Seehofer by jich chtěl ročně v Německu přijímat maximálně 200 tisíc. Merkelová dlouhodobě omezování počtu přijímaných migrantů odmítá.

„Navzdory všem diskuzím, které spolu (s Merkelovou) vedeme, existuje jen jedna osobnost, která drží svobodný svět pohromadě,“ řekl na předvolební akci v Mnichově Seehofer. Kancléřka je podle něj zárukou stability, přirozenou autoritou a silnou osobností se schopností vést lidi kolem sebe. „Většinou si nechám poradit jen sám od sebe, ale u Angely Merkelové dělám výjimku,“ dodal Seehofer.

Kromě zavedení limitu na počet migrantů žádá CSU vyjma věcí ze společného programu s CDU například ještě zavedení referend na celostátní úrovni. Bez omezení imigrace se podle Seehofera nedá zvládat integrace. Na rozdíl od dřívějška ale bavorský premiér už Merkelové nehrozí, že bez zavedení limitu nevstoupí jeho CSU po volbách do spolkové vlády. Podle posledních průzkumů by měla formace CDU/CSU hlasování přesvědčivě vyhrát.

Aktuální dění

Izraelsko-palestinský konflikt:

ONLINE dění v Izraeli Velitel Hamásu Iron Dome