Hrozivé manévry kamionů: Předjížděly se 3,5 minuty!
Bezohlednost, agresivita a horké hlavy hrály hlavní roli v nebezpečném divadýlku, které předvedli dva kamioňáci na dálnici D2. Rumunský řidič předjížděl maďarského neuvěřitelné 3,5 minuty. Přesně z toho řidiči na dálnicích šílejí!
Všichni šoféři znají ten pohled. Náklaďák jedoucí například 89 km/h začne předjíždět druhý kolos, který je o kilometr rychlejší. Na dálnici D2 u Brna ale kamioňáci tuto scénu dotáhli do extrému. »Závody« kamionů začal předjíždějící Rumun.
Pomalu v levém pruhu předjížděl druhý kamion. Maďar jedoucí v pravém pruhu ale najednou přidal. Rumuna to rozčílilo. Šlápnul na plyn víc, jenže soupeře nepředehnal. Přesto se začal zařazovat zpátky a hrozilo, že Maďara vytlačí a nehodu odnesou i řidiči osobáků za nimi.
„Jak se začal cpát do pravého pruhu, to bylo zřejmě stresem. Nechtěl se nechat předjet. Jenže málokdo si uvědomí, že kamion má omezovač na 90 kilometrů v hodině, a když v této situaci i druhý šlápne na plyn, vznikne problém,“ popsal Pavel Lukáš z profesního Sdružení řidičů CZ.
Soupeření natolik nebezpečné není na silnicích úplně běžné, s dálnicí ucpanou náklaďáky se ale potkávají všichni řidiči. „Kamiony mají sice omezovač, ale když to naloženému vozu do kopce netáhne, druhý ho předjede. Běžně to ale trvá minutu, ne tři a půl jako tady,“ dodal Lukáš.
Mělo by se vzájemné předjíždění kamionů na dálnicích zakázat? „Co se týká zákazu předjíždění, tak to je nesmysl. Kdyby se to zavedlo, tak se v jednom pruhu budou štosovat pomalé kamiony a osobáky se mezi ně nevejdou, takže pojedou v rychlém pruhu za tím nejpomalejším osobním autem,“ popsal Pavel Lukáš, Sdružení řidičů CZ.
Proč je předjíždění kamionů na dálnici nevítaným jevem? A co vám hrozí? „Největší nebezpečí je jejich malá rychlost při předjíždění. Tím za sebou vytvoří kolonu nervózních řidičů osobních aut, kteří začnou při první příležitosti dohánět časový schodek, který nabrali. Vznikají tak nebezpečné situace,“ líčil expert Jan Pechout.
Když potkáte podobné silniční piráty, je těžké dohnat je před spravedlnost. „Jediné, co řidič může udělat, je natočit to, ale že by to mělo kdovíjakou důkazní hodnotu? Muselo by se dokázat, kdo to řídil,“ řekl Blesku dopravní expert z BESIP.
„Nejsem pro plošný zákaz, to by bylo špatně. Když je první kamion hodně naložený a druhý poloprázdný, tak nemá smysl se za ním plahočit. Viděl bych ty zákazy úsekově. V noci jsou ty silnice sice volnější, ale nechal bych to přesto na úsecích,“ uvedl Jan Pechout z BESIP.
Zda bude policie po obou řidičích pátrat, se během včerejška zjistit nepodařilo. „Věc v současné době řešíme s kolegy z dopravní policie. Jakmile dostaneme potřebné informace, ihned Vám je zašleme,“ uvedl pouze na dotaz Blesku mluvčí policejního prezidia Jozef Bocán.
„Takoví řidiči by vůbec neměli mít na silnici co dělat. Plošný zákaz předjíždění ale nezabrání podobným nedisciplinovaným řidičům v nebezpečných manévrech,“ uvedl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold. Řidiči by se podle něj měli obávat toho, že je při takovém činu přistihne policie. „Také chystáme rozšíření lokálních zákazů předjíždění kamionů,“ dodal mluvčí.
Rumun s Maďarem...tak do toho už chyběl jen Polák.