Krnáčová s přístupem taxikářů nesouhlasí, jednání údajně skončila kvůli tomu, že asociace k nim nedodala podklady. „Se stávkou nesouhlasím. Taxikáři k ní nemají oprávněný důvod. Jen si stěžují, vydírají a berou si Pražany jako rukojmí. Chtějí zablokovat ranní dopravu, což bude znamenat jen to, že se lidé nedostanou včas do práce a do škol,“ uvedla primátorka.    

Podle ní nejde o jednotlivé řidiče. Taxikáři prý jednají v rámci politického boje, který se odehrává na radnici. „To, co chtějí, jim totiž nemůže zajistit žádný rozumný představitel města. AKT je jednoduše neseriózní partner a já se jimi vydírat nenechám,“ odmítla Krnáčová.  

Na sociální síti zveřejnila rovněž dopis Asociace koncesionářů v taxislužbě, do kterého dopsala k jednotlivým pasážím své připomínky.    

Dopis s komentářem Krnáčové
Autor: twitter.com/Krnáčová

Taxikáři: Primátorka neříká pravdu

„Paní primátorka komunikuje se všemi médii, ale s námi se od listopadu nespojila, přestože na nás kontakty má. Ukončila jednání bez udání důvodů, resp. s tím, že jsme prý nedodali požadované podklady. Ty jsme ale dodali, máme dokonce i potvrzení, že byly doručené. Takže není pravda, že jsme nic nedodali,“ reagoval pro Blesk.cz předseda AKT Daniel Tarljovski. „V demokratické společnosti je stávka regulérním způsobem, jak vyjádřit protest. Jiný neznáme. Takže stávková pohotovost platí,“ dodal.

Vleklý spor 

Řidiči taxi demonstrovali už loni v létě, vozidla tehdy omezila provoz v centru. Hrozbu předchozí demonstrace 1. září odvrátil slib primátorky, že do konce roku zvýší maximální cenu za kilometr jízdy v taxislužbě. K tomu ale nakonec nedošlo. Podle úřadu nesou vinu sami taxikáři, kteří nedodali potřebné podklady. Magistrát požadoval, aby stanovili standardy, tedy například třídu a staří vozidla, a vyčíslili reálné náklady.   

Taxikáři v dopise tvrdí, že čekali, až je magistrát pozve na další schůzku, a teď použijí "nátlakovou cestu". Podle pozvánky na demonstraci požadují, aby Praha zrušila nařízení o stanovení maximálních cen v taxislužbě a ustoupila od přezkoušení řidičů z jazyka a místopisu. Tímto požadavkem loni celý spor začal a stovky taxikářů kvůli němu vyjely v létě do ulic a zablokovaly magistrálu. Požadují také "vyřešit problematiku nelegálního podnikání v čele s UBER". To ale není v kompetenci magistrátu, ale ministerstva dopravy. 

Výzva ke stávce
Autor: AKT

„Bohužel v neprospěch taxikářů, kteří nechtějí přísné zkoušky z místopisu a cizího jazyka, mluví i poslední kontrola, která proběhla 21. ledna. Kontrola proběhla poprvé od doby, kdy magistrát opustil úředník, který taxikářům donášel, a hádejte, na co jsme přišli? 9 z 15 kontrol dopadlo pro taxikáře špatně. Jízdy byly prostě předražené. Dokud kontroly dopadají takto, přijde mi jako absolutní nerozum vydírat někoho stávkou,“ dodala Krnáčová.  

Praha má dlouhodobě s nepoctivými taxikáři problémy. Podle informací magistrátu je v metropoli 2000 aktivních provozovatelů taxislužeb, přes 4600 evidovaných vozidel a téměř 5500 řidičů.  

Fotogalerie
8 fotografií