Dotaz: Zdravím TipCars.com. jsme 4-členná rodina. Bohužel Škoda Octavia (1,9TDI 66kW r.v. 2000 najeto 200tis.) nám už co se týče vnitřního prostoru, zejména u zadních sedaček (místo pro nohy), nevyhovuje. Proto se rozhodujeme koupit ojeté MPV nejlépe r.v. 2004-05 a najeto pod 100tis. Km. Manželku oslovil Scenic, já bych dal přednost C-Maxu a Zafira jako možná "zlata střední cesta ".
Otázkou je, kterou vybrat značku, protože jsme zhýčkáni velkým zavazadlovým prostorem, spolehlivostí, tahem motoru a nízkou spotřebou Octavie. Můžete nás prosím navést správným směrem?
S pozdravem
Josef Šedivý

Odpověď:
Jako horkého kandidáta bych viděl Ford C-Max. Tento zdánlivě strohý a nenápadný vůz možná nepřitahuje manželky tak jako bohémský Scénic, ale zejména jeho jízdní kvality mluví jasnou řečí.“ Informuje Marek Oborník, který na TipCars.com radí čtenářům před výběrem vozu.  C-Max má skutečně vynikající jízdní vlastnosti, po přesednutí z Octavie budete možná téměř šokován. Neznamená to ovšem, že dobrá stabilita a celkově pevné sezení auta musí být vykoupeno nevhodně tuhým odpružením. Výborné jsou také brzdy. C-Max se podvozkově skutečně vydařil na jedničku, nabízí jistotu i pohodlí, jakkoliv je tato fráze otřepaná až běda. Nejčastěji je k mání s dieselem 1.6 TDCi 80 kW, ale být Vámi, klidně bychom byli náročnější a ohlédli se po 2.0 TDCI 100 kW. Neděste se, s minulou generací Mondea má tento motor společný jen název, riziko kolapsu systému Common Rail zde rozhodně nedosahuje jeho úrovně. Motor je po zahřátí překvapivě tichý (stejně jako menší 1.6 TDCi), ale hlavně má tu správnou zásobu výkonu k tomu, aby si řidič C-Maxu mohl dovolit odrazit ataky na svůj zadní nárazník od věčně spěchajících obchodních cestujících. Spotřebu kolem 7 litrů nafty bych viděl vzhledem k vitalitě motoru jako velice příznivou. Bohužel není na trhu dostatečně dlouho k tomu, aby se daly vystopovat závažnější nedostatky, nicméně už se objevily první stížnosti na elektrickou parkovací brzdu, která někdy ve větších mrazech buď odmítá odbrzdit kola, nebo prostě nefunguje vůbec. „Osobně jsem shledal na prvních ročnících C-Maxu některé až překvapivé nedostatky v dílenském zpracování. Nejde ani tak o nevalné slícování horní plochy palubní desky, jako spíše o různé povrzávání z uchycení sedadel. Pro zájemce je ale mnohem důležitější, že vůz je po mechanické stránce robustní, a že ceny náhradních dílů, případně servisních prací jsou docela příznivé.“ Dodává Marek Oborník ze serveru www.TipCars.com.

Na www.tipcars.com si v současnosti můžete vybrat přes 250 vozů Ford C-Max.

Více informací k ostatním automobilům najdete zde