„Nic z bezpečnostních důvodů nebrání otevření tunelu. Všechny bezpečnostní prvky fungují tak, jak mají,“ uvedla Adamcová. Když v tunelu hoří, záchranné složky zasahují z druhé nezasažené tunelové roury. Spojení mezi nimi mají díky průjezdným vratům, která jsou umístěna každých 250 metrů.

„Zakouření bylo provedeno pomocí dýmovnic v místě, které je vytipováno jako nejsložitější varianta požáru. Vše probíhalo v reálném čase, nahlášení události v 11:07 spustilo kolotoč přesně daných úkonů, první jednotka byla na místě v 11:12,“ uvedla mluvčí. Na místě zasahovaly tři jednotky hasičů a jedna záchranka.

Požár v tunelu mají odhalit čidla kouře, která jsou umístěna po 80 metrech, a teplocitlivé kabely, které upozorní na náhlé výkyvy a změny teplot. V případě požáru se veškerý kouř nasaje do speciálních štěrbin a kanály pod vozovkou je veden do strojovny vzduchotechniky.

Hasiči ověřovali, jestli naplánované postupy při zásahu v tunelu fungují. Podle Adamcové je takové cvičení standardní proces přes spuštěním stavby do zkušebního provozu, který následuje po úspěšně provedených funkčních zkouškách technických zařízení stavby.

Tunely za 37 miliard

Stavba tunelu byla schválena a začala za někdejšího primátora Pavla Béma (ODS). Původně měl být komplex zprovozněn už před čtyřmi roky. Tunelÿ jsou řízeny z center Na Bojišti a na Strahově, v případě potíží mají i dvě vlastní řídící centra nad tunelem.

Komplex Blanka měří 5,9 kilometru, její výstavba vyšla Prahu na 37 miliard korun, s připojením na Strahovský tunel pak 43 miliard korun. Pro řidiče budou tunely otevřeny v sobotu odpoledne.

Kdy (ne)má cenu mačkat tlačítka na otevírání dveří v MHD? Experimenty s řidiči na magistrále. A jak se lidé baví na účet Blanky? Podívejte se na nový díl zábavně-zpravodajského pořadu Selfie z Prahy:

Video
Video se připravuje ...

Semaforový chaos na magistrále! A čudlíky v MHD chytřejší, než si myslíte Matěj Smlsal, Matěj Šrám, David Vaníček