Ve špičce je přitom v ulicích zhruba 400 vozidel, kamery tedy budou ve více než polovině z nich. Nasazují se hlavně v tramvajích, kterými se přepravuje největší počet lidí. Do roku 2022 by kamery měly být ve všech vozech. Každé nové vozidlo, které DPO nyní nakupuje, už totiž musí být vybaveno kamerovým systémem.

Policie si za první polovinu loňského roku vyžádala po DPO 46 záznamů, letos už to bylo 84. Kamery pomáhají odhalovat nejen pachatele trestných činů, které se stanou přímo v dopravních prostředcích, ale policisté je využívají i při odhalování další trestné činnosti.

„Od zavedení kamerového systému jsme zaznamenali výrazný pokles trestné činnosti v prostředcích MHD. Část pachatelů se dokonce po zveřejnění těchto záznamů přihlásí na policii sama,“ řekl zástupce ředitele Městského ředitelství policie Ostrava Antonín Řezníček.

Vzroste i počet asistentů přepravy, kteří nejen pomáhají cestujícím, ale také vykazují například osoby bez platné jízdenky. V prostředcích MHD mají působit preventivně.

Z 38 asistentů přepravy jich letos budeme mít celkem 59. V souvislosti s tím i městská policie posílí hlídky tak, aby asistenti byli vždy doprovázeni i hlídkou městské policie,“ uvedl ředitel DPO Daniel Morys. Trojici asistentů vždy doprovází dva strážníci. Důvodem je zajištění bezpečnosti samotných asistentů i cestujících.

VIDEO: Kamera v jedné z ostravských tramvají zachytila, jak zloději okrádali seniorky.

Video
délka: 05:38
1080p 720p 360p

Ženám strhávali z krků řetízky. Tipovali si je v tramvajích. Karel Janeček