Tehdy pětadvacetiletý Martin Liška se ucházel o pozici prodavače v JYSKu. Dnes je jeho obchodním ředitelem. „Hlásil jsem se na prodavače, výsledky testů v rámci výběrového řízení ukázaly, že mám osobnostní předpoklady vést tým lidí a byla mi nabídnuta pozice store managera,“ vzpomíná Martin Liška. Po 8 měsících pak na něj čekalo další povýšení v roli Koordinátora konceptu, poté pak Oblastního managera. Jenže zde jeho cesta neskončila. Poslední rok vykonává roli Obchodního ředitele. Jak takového kariérního postupu docílil?

Základ úspěchu? Dotahujte věci do konce

„Asi mám v sobě zakořeněno, že věci se mají dělat tak, jak mají být. Základním pravidlem úspěchu je věci dotahovat do konce, nezůstat jen u planých řečí,“ říká Liška. Podle něj ale hodně prý pomáhá, pokud se člověk soustředí na výsledek. „Hlavním kritériem by mělo být to, co uděláte. Někdy vám to zabere víc času, někdy míň.“

Martin Liška říká, že dobrý šéf je týmový hráč, který se o své zaměstnance zajímá.
Martin Liška říká, že dobrý šéf je týmový hráč, který se o své zaměstnance zajímá.
Autor: JYSK

Dobrý šéf? Týmový hráč, který naslouchá

„Dobrý šéf by neměl mít pocit, že všechno zvládne sám. Měl by pochopit, že je součástí týmu a být týmový hráč. Vedoucímu prodejny nebo komukoliv, kdo se snaží všechno dělat sám, pak rychle dojde pára, nedá to a selže,“ míní Liška. Určitě by dobrý šéf měl inspirovat ostatní, pochopit, že každý člověk je jedinečný a ke každému přistupovat jiným způsobem. Hlavně by měl zaměstnancům naslouchat, ale zároveň dokázat na důležitých věcech trvat.

„Vzpomínám si, že když jsem přebíral před lety jednu prodejnu, minulý šéf nefungoval, skoro nechodil do práce nebo nevylezl z kanceláře mezi lidi. Když jsem se začal o lidi zajímat, měl jsem pak radost, když jsem viděl, že je práce začala bavit a chodili do práce rádi.“

Investice do lidí se vždycky vyplatí

Čas, který investoval do lidí, se mu vždy vyplatil. „Dal jsem si tu práci, že jsem lidem naslouchal, chtěli jsme věci změnit, posunout k lepšímu. Zpětná vazba od lidí byla důležitá, pokud by nebyla, firma by se nikam neposouvala.“ Na práci v JYSKu ho ale nejvíc baví to, že dává příležitosti. „JYSK má jako jednu z firemních hodnot Ukaž odhodlání, získej příležitost. A to je pravda. Když člověk ukáže odvahu, firma má dá příležitost rozvíjet se, budovat kariéru. Stačí se jen nebát, ukázat odvahu, nebýt pasivní,“ uzavírá Liška. To potvrzuje i HR manažer JYSKu Jan Bek. „Zakládáme si na tom, že rozvoj zaměstnance představuje i rozvoj firmy, a tak zdůrazňujeme hodnotu, že tvůj růst, je i náš růst.“

Věnovat pozornost vlastním zaměstnancům zvyšuje spokojenost jejich i moji, říká Martin Liška.
Věnovat pozornost vlastním zaměstnancům zvyšuje spokojenost jejich i moji, říká Martin Liška.
Autor: JYSK

JYSK hledá lidi s jiskrou v oku

„V současné době hledáme Store managery – jak pro Českou republiku, tak i pro Slovensko. Hledáme lidi, kteří povedou malé týmy na prodejnách. Dokonce v polovině listopadu pro ně připravujeme trainee program. Firma vám dá příležitost, vzdělává vás,“ míní Bek.

„Store manageři vedou menší tým 5–6 lidí na pobočkách, pokud chcete věci měnit, máte odvahu a alespoň malé zkušenosti s vedením lidí nebo nějakého menšího projektu, ukažte odvahu a přidejte se k nám,“ uzavírá Bek.

Chcete zjistit detaily o pracovní příležitosti Store managera? Jděte na JYSK.cz/kariera, kde čeká vysněná kariéra i na vás.