Nejžhavější káry současnosti: 7 nejlepších vozů z autosalonu v Paříži!
-
V Paříži právě pobíhá tradiční autosalon, na kterém jsou vystaveny ty nejžhavější novinky z oblasti motoristiky. Jaké vozy učarují řidičům v následujících měsících? Těmto kouskům rozhodně řidiči neodolají!
- Fabia III nestojí zcela na platformě MQB známé z Octavie, ale konstrukce využije MQB jen z půlky, zbytek je platforma PQ26. Se starou Fabii (PQ25) je shodná jen malá část dílů. Základním motorem auta bude tříválec 1.0 MPI se 44 kW a 95 N.m točivého momentu, pro combi se ale počítá jen s jeho silnější verzí, která disponuje výkonem 55 kW. Dalším benzinovým agregátem v nabídce bude přeplňovaná 1.2 TSI se čtyřmi válci a šestnácti ventily. Tento motor se bude nabízet rovněž ve dvou verzích, a to se 66 a 81 kW. Silnější varianta pak jako jediná dostane šestistupňovou manuální převodovku. Více na auto.cz.1.
Škoda Fabia III
- Hlavní pozornost byla na pařížském stánku Volkswagenu upřena na nový Passat. Podobnost s minulou generací vysledujeme hlavně v zadních partiích, z některých stran je nové kombi snad stejné jako to předchozí. Vpředu naopak najdeme výraznější změny ukazující nový designový směr značky. Nová příď byla prezentována třeba na konceptu Cross Coupé , jejím hlavním motivem jsou hlavní světlomety, které plynule navazují na mřížku chladiče tvořenou čtyřmi vodorovnými lamelami.2.
Volkswagen Passat B8
- Infiniti na pařížském autosalonu představuje studii Q80 Inspiration, která může předznamenávat příchod luxusního modelu, postaveného proti německé trojce S/A8/7. Infiniti na pařížském autosalonu představuje studii Q80 Inspiration, která může předznamenávat příchod luxusního modelu, postaveného proti německé trojce S/A8/7. K pohonu všech kol poslouží hybridní systém, tvořený benzinovým V6 3,0 l, přeplňovaným dvěma turby, jenž v kombinaci s elektromotorem dává celkový výkon 405 kW.3.
Infiniti Q80 Inspiration
- Rolls-Royce Phantom Metropolitan Collection je další ukázkou schopností individualizačního oddělení automobilky. Pro autosalon v Paříži připravená limuzína je první ze série dvaceti vozů, které bude spojovat již zmiňovaný interiér. Vedle jedinečné práce s dřevěnou dýhou vyzdvihuje automobilka i emblémy mrakodrapů vyšité dvojicí barevných nití do opěradel sedadel prostřednictvím 6800 stehů. Posledním výrazným detailem interiéru jsou analogové hodiny, resp. jejich otočný rámeček, na němž je podle časových pásem rozděleno čtyřiadvacet velkoměst. Více se dozvíte na auto.cz.4.
Rolls-Royce Phantom Metropolitan Collection
- O rozšíření modelové řady TT se spekuluje již dlouho, na Pařížském autosalonu se však až nyní představil koncept TT Sportback, který dává jasnou představu o pravděpodobně budoucím sériovém voze. Pod kapotou Audi TT Sportback se ukrývá dobře známý přeplňovaný čtyřválec 2.0 TFSI EA888 vyladěný na výkon 294 kW (400 koní) v 6400 otáčkách za minutu a točivý moment 450 N.m mezi 2400 a 6000 otáček. To znamená, že zde máme vůz s litrovým výkonem 147 kW, tedy 200 koní, a omezovačem otáček nastaveným na 7200. I díky sedmistupňové dvouspojkové automatické převodovce S tronic a pohonu všech kol quattro auto zrychlí z klidu na sto kilometrů v hodině za 3,9 sekundy.5.
Koncept Audi TT Sportback
- Modrý XL Sport má v útrobách vidlicový dvouválec, momentálně nejvýkonnější v sériové produkci. Žádný diesel, žádná elektromotor! Agregát z modelu 1199 Superleggera je částečně z titanu a hořčíku, nabízí výkon 147 kW a dá se bez problémů pobízet až do 11 tisíc otáček: Pochopitelně využívá tradiční desmodronický rozvod. Nelze se divit, ducati s ním má obrovské zkušenosti. Auto se vzhůru výklopnými dveřmi samozřejmě vychází z sériového XL1, kterého vznikne jen 250 kusů. Jednostopých Superlegger se zase narodí dvakrát tolik, pět stovek. Skla ve dveřích jsou plastová. Takřka závodní šasi je z ocelových trubek, vpředu i vzadu najdeme dvojité lichoběžníky.6.
Volkswagen XL Sport
- Lamborghini tvrdí, že chce zůstat u atmosférických motorů V10 a V12, tak dlouho, jak to jen bude možné. Možnost alternativních systémů pohonu však v Sant´ Agatě nevyloučili - a takhle to dopadlo. Dali si sice, s ohledem na konkurenci, trošku na čas, ale nyní, v předvečer pařížského autosalonu se představila studie luxusního gétéčka Asterion LPI 910-4. Jedná se o vkusné (tedy minimálně zezadu a z profilu) retro s moderními stylistickými prvky, jehož označení prozrazuje to nejdůležitější o použité technice. Asterion byl mýtická bytost - napůl člověk a napůl býk, kód LP pak prozrazuje, že motor je umístěn uprostřed podélně a"I" znamená "ibrido", tedy hybrid. Číslice 910 pak udává výkon vozu.7.
Lamborghini Asterion LPI 910-4