"Já se chci omluvit za to minulé vyjádření, že na tom stavu, v který se nachází na tunelu Blanka, že za to může debil. Já jsem zjistila, že je tam podstatně více debilů, kteří za to můžou. Všechny firmy na sebe vzájemně svalují vinu, to nás ale vůbec nezajímá. Toto překračuje rámec mé trpělivosti," řekla dnes Krnáčová. Narážela tak na své nedávné vyjádření, kdy za "debila" označila projektanta tunelu.

"Za nás mohu pouze říci, že dnešní jednání na magistrátu bylo velmi konstruktivní a věcné. Obrázek o kultuře mediálního vystupování paní primátorky, ať si každý udělá sám," řekl ČTK mluvčí ČKD Karel Samec. Pavel Kočiš, mluvčí Inženýringu dopravních staveb (IDS), která stavbu dozoruje, ČTK řekl, že společnost IDS primátorka výslovně nejmenovala. "Pevně věříme, že na tomto seznamu nejsme a nepatříme na něj," dodal. Výrobní ředitel firmy Satra, která je hlavním projektantem stavby, Alexandr Butovič již dříve ČTK řekl, že firmu vyjádření primátorky, kdy projektanta označila za "debila", překvapilo. Vyjádření Metrostavu, který tunel stavěl, ČTK shání.

Termín otevření Blanky Krnáčová nesdělila, neboť dodavatelé jsou podle ní nespolehliví. "Na konci roku jsme na základě jejich ujištění řekli, že to (otevření) bude v dubnu. A vidíte, jak to dopadlo," řekla. Za problémem podle ní stojí "zločinecká spolčení, které chce pravděpodobně z Prahy vytáhnout co nejvíc peněz".

Zástupci vedení města a dodavatelů se dnes domluvili, že si ještě předají další dokumenty. Rovněž musí počkat na závěr šetření pojišťoven. Do konce března má být hotov znalecký posudek. Z něj by mělo být jasné, kolik kabelů je třeba vyměnit. "Co se týká takzvaných průchodek, tak se bavíme o 95 procentech kabelů," řekl náměstek primátora Petr Dolínek (ČSSD). Zopakoval, že Praha odmítá opravu platit. "Stále je nejtěžší najít, kdo by to zaplatil. Odmítám, aby Praha dávala stamiliony za něco, za co nenese vinu," uvedl.

Radnice Prahy 6 dnes na vývoj kolem stavby tunelu zareagovala tím, že na svých webových stránkách zveřejnila kontakty na dodavatelské firmy. "Veřejnost tak může oslovit s žádostí o vysvětlení aktuální situace přímo jednotlivé společnosti nebo magistrát," uvedl mluvčí radnice Adam Halmoši.

Kabely poškodily přívalové deště a vlhké prostředí tunelu, se kterým miliardové smlouvy s dodavatelem technologií nepočítaly. Jak dlouho práce potrvají a kolik budou stát, zatím nikdo neřekl. Podle vyjádření Dolínka z minulého týdne to může být v řádu desítek milionů korun. Dodavatel, firma ČKD, vinu odmítá. Stejně tak ji odmítl hlavní projektant tunelu, firma Satra, i IDS, který stavbu dozoruje.

Stavbu tunelu, kterou zadala někdejší politická garnitura pod vedením primátora Pavla Béma (ODS), provází řada problémů. Město několikrát odložilo termín otevření, který byl původně stanoven na rok 2011. V průběhu let se stavba prodražila minimálně o šest miliard korun. Rozhodčí soud řešil spory Prahy s Metrostavem o miliardové částky. Pokračuje soudní pře s firmou IDS.