Pokud by se tříměsíční zkušební provoz osvědčil, v příštím roce by zůstaly intervaly upravené nastálo. V tuto chvíli jezdí o víkendu na trase A metro přibližně každých osm minut, na trase B v průměru každých sedm minut a podobná je situace i na nejvytíženější trase C. Důvodem snížení intervalů o víkendech je hlavně komfort cestujících a také zlepšení dostupnosti dopravy pro cizince.

Zatím však pouze na tři měsíce. „Původně bylo v plánu snížit intervaly u metra minimálně v druhé polovině roku, nakonec jsme však došli k závěru, že výhodnější bude zřídit zkušební provoz na poslední tři měsíce roku. Poté bude rozhodnuto o možném snížení intervalů v dlouhodobém hledisku,“ popsal pro Blesk.cz radní Petr Dolínek (ČSSD).

Takto se v Praze budovalo metro:

Video
Video se připravuje ...

Výstavba pražského metra e15

Pražská dopravní „silná trojka“

Že v roce 2018 přišly na řadu úpravy metra, bylo záměrné. V posledních letech totiž už byly změněny jízdní řády tramvají a také autobusů. „V tuto chvíli se věnujeme více problematice metra, která Pražany trápí, a to je víkendový provoz a jeho úprava,“ popsal ředitel Regionálního organizátora pražské integrované dopravy Petr Tomčík.

„V posledních dvou letech se nám povedlo zlepšit počet vypravovaných tramvají na maximum, následně jsme optimalizovali autobusovou dopravu a dalším krokem pak bylo navýšit provoz také u metra. Jde výhradně o posílení kapacit o víkendu,“ doplnil Tomčík. Prodloužení doby provozu metra například do dvou hodin ráno, jako tomu bylo v minulosti, se v tuto chvíli neplánuje. 

Hlavní město si také nechalo posoudit možnosti rozšíření stávajících tras metra do nových lokalit. Stavba zvažovaného nového úseku metra C z Letňan do Čakovic by trvala 12 let a stála by 16 miliard korun. Trasa metra by se prodloužila o 3,5 kilometru, vznikly by na ní tři další stanice. A prodloužení pražské linky metra A z Motola na Letiště Václava Havla by vyšlo na 26,8 miliardy korun. Vybudování trasy by i s přípravnými pracemi zabralo 11 let.