Čtvrtek 25. dubna 2024
Svátek slaví Marek, zítra Oto
Oblačno, déšť se sněhem 9°C

Přisednutý čmelák, prokopnutá vana i splašený velbloud: Trable Čechů na letošní dovolené

  • Autor: sova,ČTK - 
    31. 12. 2021
    08:20

    Dopravní nehody, krádeže, přírodní živly nebo úrazy sice nejsou situacemi, které u poškozených vyvolávají záchvaty smíchu, přesto pojišťovny sbírají každý rok humorná případně minimálně kuriozní vyjádření svých zákazníků. I letos se o některá z nich rozhodla prostřednictvím Blesk Zpráv podělit například jediná specializovaná cestovní pojišťovna v Česku ERV Evropská pojišťovna. S některými komentáři klientů vzniklých pojistných událostí seznámily pojišťovny také média v tiskové zprávě.

  • 1.Prasklá vana i dvakrát přisedlý čmelák

    I tohle pojišťovna proplatila:

    Na dovolené v Tunisku spadla při pobytu u bazénu klientovi na hlavu velká kovová cedule se symbolem „Zákaz skákání“, která se uvolnila poryvem větru. Klient měl tržnou ránu na hlavě, kterou bylo třeba zašít.

    Muž středního věku uklouznul v USA na náledí. Při pádu si vykloubil ruku, a navíc zlomil tři žebra, protože upadl na termosku, kterou měl v batohu.

    Tři mladé ženy jely na dovolené v Bulharsku na tobogánu, kam je vpustil pracovník hotelového aquaparku. Bohužel tam však nebyl dostatek vody, takže všechny utrpěly bolestivé odřeniny na pozadí a loktech.

    Klientka musela zrušit svou dovolenou hned po jejím nákupu, protože si ještě v pobočce CK, kde si ji zařídila, zlomila nohu v kotníku, když přehlédla schod.

    Na dovolené v Bulharsku klient ve spánku roztrhal deku, kterou byl přikrytý. Navíc poškodil židli, a když se ji následně pokoušel opravit, zničil ji ještě více.

    Klient se koupal v hotelové vaně. Chtěl se posadit, zapřel se nohama do čela vany, jenže ta tlak nevydržela a praskla. Kromě prasklé vany pojišťovna hradila i opravu vytopeného pokoje.

    Klientka si v Madridu půjčila elektrickou koloběžku. Když na ní jela, přehlédla níže položenou větev a po pádu utrpěla mnohačetné pohmožděniny.

    Při snowboardingu v Itálii si klient pádem vyhodil rameno. Byl odborně ošetřen v blízké nemocnici a zůstával v penzionu. Jenže následující den uklouzl na schodech a rameno si vykloubil znovu. Celá procedura s ošetřením se tak opakovala.

    Při opalování na pláži v Řecku klientka dvakrát přisedla čmeláka, který ji pokaždé píchnul do hýždí. Po původním ošetření domácí pálenkou místo vpichu napuchlo a klientce pojišťovna zařídila odpovídající ošetření a injekci.

    Klienti byli na výletech na velbloudech. Jeden velbloud zkolaboval, druhý, který k němu byl přivázán, se z toho splašil a shodil klienta pojišťovny na zem. Přivolaný doktor si poradil s vyraženým dechem i pohmožděnými žebry a zády klienta.

    Osamělý velbloud v prázdné ulici  v Egyptě Osamělý velbloud v prázdné ulici v Egyptě | Reuters

  • 2.Záměna kufru a špatná znamení

    Ne všem žádostem ale pojišťovna vyhověla. Jak to Češi letos zkoušeli?

    Dvě klientky podcenily v Rakousku výstup na ferraty, a když zdolaly jeden úsek, nevěřily si na další cestu. Kontaktovaly záchranáře, kteří poslali vrtulník. Když po pojišťovně chtěly tento zásah proplatit, ukázalo se, že si pojištění cíleně sjednaly až ve chvíli, kdy čekaly na vrtulník.

    Klientka měla pozitivní test na covid-19 v Itálii, kde měla nastoupit na výletní loď. Proto chtěla uplatnit pojištění storna. Jenže žádné neměla, tak si ho po oznámení výsledku testu v Itálii účelově dokoupila. Už to samo by byl problém, ale klientka si navíc sjednala jen cestovní pojištění bez pojištění storna.

    Klient chtěl proplatit letenku a část dovolené, protože se vrátil do ČR, aby si vyzvedl svůj kufr. Po příjezdu do Egypta totiž zjistil, že má s sebou místo svého kufr své přítelkyně, která nemohla odcestovat.

    Na dovolené v Turecku si klient uštípl kousek zubu. Odmítal se ale podrobit ošetření v místě, protože nevěří místním zubařům. Když se vrátil do ČR, žádal po pojišťovně proplacení částky, kterou jí ušetřil za to, že se šel ošetřit až v ČR.

    Klientovi nedorazila včas zavazadla na dovolenou v Kostarice. Dokoupil si proto nutné věci, a aby je měl v bezpečí, přikoupil si také malý trezor. Náhradní osobní věci pojišťovna proplatila, ale trezor ne.

    Klient chtěl stornovat zájezd, protože poslal peníze na jiný účet. I když peníze získal zpět, na cestu už nechtěl odletět. Špatný účet pro něj bylo jasné znamení, že nemá nikam cestovat.

    Rozvolnění na Kubě: Po měsících se otevřely i pláže v Havaně (podzim 2021). Rozvolnění na Kubě: Po měsících se otevřely i pláže v Havaně (podzim 2021). | Profimedia.cz

  • 3.Kroupy jako důkaz

    Na výtku pojišťovny Uniqa, že klient po střetu svého vozu s divočákem nepostupoval správně při odstranění mrtvého zvířete z vozovky, reagoval lakonicky: „Nejsem Bivoj.“

    Jak došlo ke zranění klienta, líčí jeho manželka: „Při našem tradičním vánočním polibku pod větví jmelí připevněnou na lustru manžel při své výšce o větev zavadil, tím rozhoupal lustr, který se mu následně zřítil na hlavu. Já stihla uskočit.“

    Z informace klienta po vloupání do chaty: „Napřed jsem to, že u nás byl zloděj, přijal celkem s klidem. Nebylo to poprvé a tenhle neudělal v chatě ani velký nepořádek. Opravdu mě nadzvedl až fakt, že zmizely všechny moje tuňákové konzervy. A taky mi přeladil kanály na televizi.“

    Z hlášení škody po krupobití: „Kroupy nám poškodily tři střešní okna, jsou na výměnu. Ať se likvidátor zastaví, předám mu ty kroupy. Posbírala jsem je do mrazáku.“

    Jak nastalo poškození vozidla zaparkovaného před domem: „Auto mělo smůlu, že bylo v nesprávnou chvíli na nesprávném místě. Moje přítelkyně se se mnou bleskově rozcházela a všechny moje věci vyhazovala oknem ze druhého patra. Dokud házela oblečení, tak to šlo. Ale nakonec letěla i tenisová raketa, obraz a pánvička na steaky.“

    Klient se dotázal pojišťovny Allianz: „Mám doma akvárko a zkratoval mi motorek pro ohřev vody. Teď mám místo akvárka rybí polévku. Bude se mi na to vztahovat pojištění?“

  • 4.Pojištěný bunkr a famfrpál mezi netradičními sporty

    Přestože domy a domácnosti patří k nejčastěji pojišťovaným produktům, ne každá střecha nad hlavou musí být pojistitelná. „Nepojišťujeme například stromové domy, protože jejich naceňování je velmi obtížné,“ uvedla mluvčí pojišťovny Allianz Marie Petrovová. Stejný problém je podle ní s jurtami nebo budovami ve špatném technickém stavu.

    Naopak bunkry u pojišťoven projít mohou. „Vytvářeli jsme nabídku pro spolek milovníků historie, který si jeden z bunkrů koupil. Pokud se v něm trvale nebydlí, bereme ho jako rekreační stavbu,“ uvedla produktová manažerka z Direct pojišťovny Kateřina Lorincová.

    Pro sportovce by pojištění mělo být samozřejmostí. Přísně individuálně se ale řeší extrémní výkony, jako je lezecké zdolávání výškových budov nebo extrémní letecké akrobatické závody, upozornila mluvčí pojišťovny UNIQA Eva Svobodová.

    „Netradičních sportů přibývá, a tak pojišťovny pravidelně rozšiřují seznamy, na kterých je možné najít řadu sportovních odvětví, o nichž mnozí zatím nikdy neslyšeli,“ dodal ředitel divize pojištění Srovnejto.cz Martin Daneš. V seznamu některých pojišťoven se tak objevuje například famfrpál, míčová hra na koštěti inspirovaná příběhem o Harrym Potterovi, nebo jetpack, tedy létání s tryskovým batohem na zádech.

Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.

Zobrazit celou diskusi