Čechům vadí v restauracích hlavně špatná obsluha. Stěžovat si ale nemají kde
Téměř polovina Čechů zažije každý měsíc nepříjemnou zkušenost s obsluhou restaurace. Stěžovat si ale většinou nemají komu. Sehnat kontakt na manažera nebo majitele není snadné. A tak to řeší jediným způsobem – do hospody, kde byli nespokojení, už nevkročí. Vyplývá to z nového průzkumu.
Čeští zákazníci jsou schopní překousnout spoustu věcí. Vyrovnají se s horší úrovní prostor a jsou schopni přejít i jídlo, které není tak úplně špičkové. Hákliví jsou ale na přístup personálu. Tady vyžadují maximum.
I proto má minimálně jednou měsíčně téměř půlka (43 %) zákazníků nepříjemný zážitek s obsluhou v restauraci. Ukázal to průzkum, který provedl hodnoticí systém Staffino.
Nejslabší článek? Obsluha.
Manažeři jsou dle průzkumu sebevědomí a věří, že jejich služby a produkty jsou v pořádku. Pokud je někde slabé místo, pak odhadují, že se to bude týkat obsluhy. To tvrdí až polovina (48 %) dotázaných manažerů a majitelů podniků. Na druhou stranu věří, že jsou schopni tyto problémy řešit, že jsou dosažitelní. Ale to se mýlí.
Stěžovat si? Není komu!
Nespokojení zákazníci by si na nekvalitní služby chtěli postěžovat. Nemají ale komu. Podle průzkumu má totiž více než 61 % nespokojenců problém se s majitelem nebo manažerem restaurace spojit.
Manažeri si naopak myslí, že není problém se s nimi spojit, a mají snahu problém i vyřešit. Češi ovšem raději volí útěk. Když nemají své problémy možnost ventilovat, volí naštvaní hosté většinou jediný způsob, jak svou nespokojenost vyjádřit – do restaurace už nepřijdou. V průzkumu tuhle krajní možnost, jak vyjádřit nespokojenost, potvrdilo 92 % zákazníků.
A máš jaký korýtko ?