D8 se staví už 27 let: Co vy na to?
Naštvaní řidiči v kolonách, ničící si auta na děravých okreskách, které nejsou na takový nápor stavěny. Taková je denní realita na nedostavěné dálnici D8 spojující Prahu s Drážďany. Rozezlení jsou i obyvatelé obcí ležících na objízdných trasách, kteří se dusí zplodinami, kvůli předimenzované dopravě jim praskají baráky a jejich děti se bojí přejít silnici.
To vše kvůli pouhému 16 kilometrů dlouhému úseku z Lovosic do Řehlovic vedoucímu přes České středohoří, jehož dostavbu blokují svými žalobami Děti Země. „Doufáme, že se to už konečně pohne. Nejhorší je, že veškerá doprava z dálnice vede naší obcí. Přejít silnici je o strach. Padesátku téměř nikdo nedodržuje, přednost vám taky nikdo nedá,“ řekla Irena Bohatová (29) z Velemína.
I když termín dostavby dálnice dosud stanoven nebyl, přišli nyní zástupci Ředitelství silnic a dálnic s vizí, která místním i řidičům dává alespoň nějakou naději. Vše ale bude záležet na tom, zda se podaří získat potřebná, ekology dosud blokovaná územní a stavební povolení. „Pokud povolovací procesy projdou bez potíží, zprovoznili bychom do konce letošního roku úsek Lovosice – Bílinka,“ uvedl ředitel pražského závodu ŘSD Jiří Mayer.
Dodal, že v optimálním případě by zbývající část dálnice mohla být otevřena do konce roku 2013. „Závazný termín ale bude možné říci, až povolení nabudou právní moci. Kdy to bude, nedokáže zatím odhadnout nikdo,“ dodal.
Dálnice D8 v číslech:
plánovaná délka: 92,2 km
v provozu: 75,8 km
ve stavbě: 16,4 km
počet křižovatek: 17 (v provozu 12)
počet tunelů: 4 (v provozu 2)
nejvyšší nadmořská výška: 644 m n. m.
nejnižší nadmořská výška: 160 m n. m.
první plánování: říjen 1938
rozhodnutí o stavbě: duben 1966
zahájení stavby: duben 1984
otevření 1. úseku: listopad 1990
CESTUJETE PO DÁLNICI D8? JAK SE VÁM PO NÍ JEZDÍ? NEBO ŽIJETE V JEJÍ BLÍZKOSTI? PIŠTE SVÉ NÁZORY DO DISKUZE. VÁŠ POSTOJ NÁS ZAJÍMÁ!
Neschopnost politiků - h.o.v.n.o. , jejich neskutečný bordel a naprostá neznalost něco zařídit užitečného pro občany. To není jenom D8, to je i D11 a další části silnic, kde nějací pomatenci v zájmu motýlkú, žabiček a jiných s.r.a.č.e.k. blokují výstavbu. Proste vyvlastnit a nazdar - zajem státu a bezpečnost lidí v dotčených obcích je přeci přednější, než nějací t.r.o.u.b.o.v.é. z Dětí země .