Drama v letadle: Kopilot ztratil vědomí, let musel nouzově přistávat v Curychu
Let aerolinek British Airways na spoji Londýn-Athény musel nouzově přistát ve švýcarském Curychu, vedl k tomu kolaps kopilota. Kapitán Airbusu A320 se rozhodl let přerušit poté, co jeho kolega v kokpitu ztratil vědomí. Kopilot si na nevolnost začal stěžovat v polovině 3 a půl hodinového letu. Kapitán letadlo obrátil s tím, že se vrátí na londýnské letiště Heathrow, nakonec ale musel přistát dřív, uvedl list Daily Mail.
Pasažéři letu do řeckých Athén na 2. svátek vánoční prožili na palubě mírné drama, jejich cesta, která měla trvat jen 3 hodiny a kousek, se protáhla. Jejich kopilot totiž v kabině zkolaboval. On i kapitán si nejprve mysleli, že to vydrží až zpátky do Londýna, jeho stav se ale zhoršoval, proto pilot přistoupil k nouzovému přistání ve Švýcarsku.
Cestující trčeli 5 hodin ve Švýcarsku
Z curyšského letiště byl kopilot okamžitě převezen do nemocnice, letadlo s cestujícími ve Švýcarsku uvízlo na 5 hodin, než mohl let pokračovat do svého původního cíle. Místo tří a půl hodiny jim tak cesta zabrala více než 9 hodin, nakonec ale zdárně dorazili do Řecka.
Kopilotovi se udělalo špatně, když prolétali nad chorvatským Záhřebem, do Athén jim v tu chvíli zbývalo něco málo přes hodinu. Kapitán rozhodl, že bude bezpečnější vrátit se do Londýna. „Kapitán se rozhodl to točit zpátky na Heathrow, i když jsme to měli blíž do Řecka než do Británie,“ sdělil tisku jeden z pasažérů.
Bezpečí na prvním místě
„Řekl, že se vymění posádka a let bude pokračovat. Vysvětlil nám, že on i kopilot se měli okamžitě zase vrátit do Londýna, on by tak k letu neměl žádného jiného kopilota,“ uvedl zdroj. Letecká společnost British Airways zatím neuvedla, co přesně se kopilotovi stalo a proč v kabině ztratil vědomí. Incident z 26. prosince ale potvrdila.
„Bezpečí našich pasažérů a posádky je u nás vždy na prvním místě, let dorazil do své destinace, jak bylo naplánováno,“ stojí v prohlášení British Airways. Není to poprvé, kdy se kopilotovi případně pilotovi udělalo v kabině stroje British Airways zle.
Podobných nehod bylo víc
Od roku 2019 bylo nahlášeno přes 30 incidentů, kdy se do kokpitu dostaly toxické výpary. Podle výpovědí se jednalo o „sýrový zápach“, po kterém jim bylo na zvracení nebo na omdlení. Letečtí experti se domnívají, že výpary unikají přes těsnění v motoru, nicméně tyto problémy jsou prý typičtější pro Boeingy, ne pro Airbusy.
Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.