„Na stojáka“ v letadle? Nejsou to sedačky, ale „mučící zařízení“, shodují se experti
Letečtí experti měli během Pařížské letecké show možnost otestovat průkopnické sedačky na stání, se kterými na trh přišla italská společnost Aviointeriors. Jedná se o vylepšený model The Skyrider 3.0, návrh cestování „na stojáka“ by měl zvýšit počet cestujících na palubě o 20 procent. Nicméně odborníci, kteří si je vyzkoušeli, s nimi spokojení nejsou. „Utrpení,“ popsali zážitek, vyzvali aerolinky, aby je nezaváděly, informoval deník Daily Mail.
Minulý týden se v Paříži konala každoroční letecká show, na vyzkoušení zde byly i inovativní sedačky, nebo spíše opěrky na stání. Jedná se o vylepšenou verzi už dříve prezentovaných modelů, podle reakcí expertů mají sedadla daleko k dokonalosti a pohodlnosti.
Odborníci: Mučící zařízení
„Nacpal jsem svou 188 centimetrů vysokou postavu do 58 centimetrů veliké sedačko-opěrky, za mě je to jasné ne, jen uvelebit se mi trvalo 10 minut, bylo to utrpení, “ popsal na twitteru letecký reportér Andreas Spaeth.
Squeezing my 1.88m frame into a 23’’ stand up seat proposed by Aviointeriors is a no go for over 10 minutes, hopefully no airline will ever so it #PaxEx #PAS19 pic.twitter.com/Q1gZwmtuD3
— Andreas Spaeth (@SpaethFlies) 19. června 2019
„Základní otázkou je: Co vedlo Aviointeriors, aby přišli s takovým mučícím zařízením?“ i další letecká novinářka, Kathryn Creedyová, si na novinku postěžovala na sociálních sítích.
„Někdo do sedla? Nevím, jaké aerolinky by šly do toho, aby na palubu instalovaly tyhle napůl stojací, napůl sedací místa, ale jestli do toho někdo půjde, máte aspoň ministolečky na jídlo,“ uvedl letecký nadšenec Tim Jue. Jeden z expertů se obrátil přímo na nízkonákladovou společnost easyJet. „Prosím, prosím, prosím nikdy neinstalujte tyhle sedačky,“ napsal na twitteru Sam Vines.
Výhody stání: Lehčí a levnější sedadlo
Společnost Aviointeriors uvedla, že jejich sedadla Skyrider zvýší kapacitu letadla o 20 procent, cestující by se ale museli smířit se zmenšením už tak malého prostoru na nohy, a to ze 71 centimetrů na 58. Vývojáři z Aviointeriors se domnívají, že by jejich sedačky mohly vyhovovat strojům jako Airbus A321, A320 nebo Boeingům 737, všechny tři letouny většinou létají na krátkých spojích.
Firma Aviointeriors rovněž zdůraznila, že opěrky Skyrider jsou o 50 procent lehčí než klasická sedadla a budou také značně levnější než místa v ekonomické třídě. Zatím není známé, zda nějaké aerolinky plánují instalaci této novinky a létání „na stojáka“.
Kdo má hemeroidy, na let do smrti nezapomene!