Boeing po tragédiích hlásí průlom u strojů 737 MAX: Software opraven

Autor: ČTK, lan - 
16. 5. 2019
22:55

Americká společnost Boeing dnes ohlásila dokončení vývoje vylepšeného softwaru pro letouny 737 MAX, jejichž provoz byl přerušen po tragických nehodách v Indonésii a Etiopii. Krácení letů se nevyhnulo ani Česku, kde má stroje ve své flotile společnost Smartwings.

Firma dodala, že nyní poskytuje požadované údaje americkému Federálnímu úřadu pro letectví (FAA). Následně hodlá s úřadem pracovat na harmonogramu certifikačního testovacího letu.

„Věříme, že stroje 737 MAX s aktualizovaným softwarem budou jedněmi z nejbezpečnějších letounů, jaké kdy létaly,“ uvedl šéf podniku Dennis Muilenburg.

FAA na příští čtvrtek plánuje setkání s regulátory letecké přepravy z celého světa, aby je seznámil s hodnocením softwarových úprav Boeingu a nového výcviku pilotů, napsala agentura Reuters.

Boeing podle Reuters doufá, že softwarové úpravy a související výcvik pilotů pomohou zabránit tomu, aby chybná data spustila stabilizační systém MCAS, který byl aktivován při obou nehodách.

Obě neštěstí nepřežilo dohromady 346 lidí

Boeing 737 MAX 8 společnosti Ethiopian Airlines se 10. března zřítil krátce po startu z etiopské Addis Abeby. Na palubě bylo 157 lidí, nikdo nepřežil.

Stejný stroj měl nehodu loni v říjnu, kdy letadlo nízkonákladové společnosti Lion Air se 181 pasažéry a osmi členy posádky na palubě havarovalo krátce po startu z letiště v Jakartě. Ani tehdy neštěstí nikdo nepřežil.

Přerušení provozu letounů 737 MAX má negativní vliv na hospodářské výsledky Boeingu. Podnik v polovině března v důsledku nehod pozastavil dodávky strojů 737 MAX zákazníkům.

Začátkem dubna pak oznámil, že se rozhodl dočasně snížit tempo jejich výroby téměř o pětinu na 42 strojů měsíčně.

fotrpjotr ( 17. května 2019 06:01 )

Doufám,že jsou na ně podány žaloby za smrt mnoha občanů.

vihor ( 17. května 2019 00:31 )

Ten Dennis Muilenburg je člověk asi podobně důvěryhodný jako psychopat Andrej Babiš. V honbě za mamonem jde přes mrtvoly. Přestože Boeing se zcela záměrně rozhodl udělat ten systém MCAS závislý pouze na jednom značně poruchovém senzoru úhlu náběhu, aby nebylo nutné přeškolení pilotů, vinu za nezvládnutí tohoto systému svádí na údajný řetězec událostí způsobený nesprávnou reakcí pilotů na systém, o kterém vůbec u prvního letu nevěděli, nebo jehož zásahy nebyli schopni fyzicky překonat u druhého letu. To je asi jak když Babiš bojuje proti korupci státu tím, že se stává sám sobě korupčníkem a vládcem v jedné osobě. Asi se bude muset zřítit ještě jeden 737 MAX s dvěma sty lidmi, aby tu chybnou koncepci konečně zrušili a začali stavět pořádné letadlo.

Zobrazit celou diskusi
1080p 720p 360p
Další videa