Tragický pád letadla v Etiopii: Poslední okamžiky s Martinem před letem smrti

Autor: yks - 
12. března 2019
06:00

Přátelé, kolegové a klienti vzpomínají na Martina Hrnka, který v neděli zahynul společně se svou matkou a dcerou na palubě letadla mířícího z Addis Abeby do Nairobi. Jaký byl syn slovenského poslance Antona Hrnka? Odpovídají vzpomínky jeho kolegů a kamarádů.

„Byl v BUBO 5 let a za tu dobu se vypracoval,“ vzpomíná Martinův šéf Ľuboš Fellner z cestovní kanceláře, která Hrnka zaměstnávala. Vylíčil také, za jakých okolností se o tragédii dozvěděl. Bylo to před nedělním obědem a rázem ho přešla chuť k jídlu.

Byl to můj žák: Chtěli navštívit domorodce

„Na svůj první zájezd se jel zaučovat se mnou,“ líčí Fellner na firemním blogu. Podle něj Hrnko mezi priority svého života řadil cestování, poznávání historie a kultury cizích zemí a také jejich kuchyně. „Svou zálibu v jídle proměnil ve specializované gurmánství,“ popsal Fellner, který uveřejnil video, na kterém ho Martin vítá po jeho návratu z jižního pólu. To se viděli naposledy. „Martin s mámou chtěli jet na safari, za kmenem Samburu a na Zanzibar. Přesnou trasu neznáme, protože Martin si ji dělal sám,“ vysvětluje Fellner. Není sám, kdo na Martina vzpomíná.

Video  Poslední přípitek s Martinem Hrnkem.  - Ľuboš Fellner
Video se připravuje ...

Tancoval v Mongolsku, popíjel v jižní Africe

„Potápěl se na Velikonočních ostrovech, kombinoval víno s čokoládou v Kapském městě, tancoval na festivalu orlích lovců v Mongolsku, trekoval ve Rwandě za gorilami, koupal se v jezeru Titicaca,“ líčí jeho kolega Tomáš Martinovu životní náplň a radost. Také připomněl, že Martin miloval létání v letadlech. „V roce 2018 absolvoval 74 letů. Strávil ve vzduchu 295 hodin a přeletěl 201 348 kilometrů. Na cestách strávil 316 dní,“ vypočítal Tomáš.

TOP 10 hamburgerů světa

„Potkávali jsme se v Austrálii nebo v Thajsku, v Malajsii i Singapuru,“ vzpomíná jeho kolegyně Veronika. „Vzala jsem ho na svůj oblíbený hamburger na Novém Zélandu,“ líčí zvláštní život průvodců. „Zařadil ho do top 10 všech, které kdy snědl. Velmi mě to potěšilo,“ říká Veronika. Nezbývá než dodat, že po tragické neděli se už nejspíš nikdo nedozví, kde lze ochutnat těch zbývajících devět.

Letadlo Ethiopean Airlines se zřítilo v neděli krátce po startu z letiště v Addis Abebě v Etiopii. Na palubě bylo 157 cestujících 35 národností, včetně 4 Slováků. Tragédii nikdo z nich nepřežil.

jasnovidec01 ( 25. března 2019 20:55 )

Přátelé, kolegové a klienti vzpomínají na Martina Hrnka, který v neděli zahynul společně se svou matkou a dcerou na palubě letadla mířícího z Addis Abeby do Nairobi. Jaký byl syn slovenského poslance Antona Hrnka? Odpovídají vzpomínky jeho kolegů a kamarádů. ty vole redaktore !!!!! nauč se po sobě číst..to nebyla jeho ::dcera:::!!!ale sestra.

vihor ( 12. března 2019 13:39 )

Obyčejné mobily také dřív "nepadaly" a dnes už si lidé zvykli, že jim mobil občas "spadne", tedy se restartuje či vypne. U letadel se to může vyřešit tak, že dostanou padák. Dříve letečtí odborníci proti padákům argumentovali tak, že to nemá smysl, protože letadlo nikdy nepadá střemhlav dolů nýbrž klouže. Tuto vlastnost se podařilo Boeingu novým systémem odstranit. Dříve totiž byly případy, kdy letadlo bylo schopno při závadě přistát i bez motorů. S těmi novými obrovskými větrákomotory, které 737 MAX dostal, a na které nikdy nebyl projektován (původní 737-100 měl malé motory turbojet a celkově má 737 nízký podvozek kvůli snažší obsluze), získal zřejmě 737 MAX klouzavé vlastnosti cihly. Při současném rozvoji pevných nanomateriálů by snad už šlo vyrobit relativně lehký a dostatečně velký padák, na kterém by v případě selhání elektroniky mohlo letadlo měkce dosednout.

papouskova ( 12. března 2019 12:56 )

A to jako myslíš, že verze2.0. zaručí, že letadlo nespadne?? Letadlo může mít i jiné poruchy + dnes se hodně šetří a generálky letadel se nedělají v termínech, vše se mnohdy dělá horkou jehlou. Únava materiálu a krytá vada, bomba či výbušnina v letadle, únos letadla silný déšť a vítr atd... těch možností je bohužel už hodně a nějaká verze 2.0. teda jistotu nedá nikomu

prycsnima ( 12. března 2019 08:26 )

Uz léta každý KOK i OT vi ,ze s africkejma érolinkama se nelétá

vihor ( 12. března 2019 07:11 )

I závěr jeho života měl smysl. Posloužil jako beta tester softwaru letového systému MCAS v Beoingu 737 MAX. Firma Boeing už díky tomu prý pracuje na updatu, který si bude možno brzy stáhnout. Každopádně plyne z toho poučení i pro další cestující, že by se měli letecké společnosti ptát, se kterou verzí softwaru je jejich let: Cestující: Chtěl bych si u vás rezervovat letenku. Aerolinka: A kam to bude? Cestující: Do Nairobi. Jakou verzi softwaru letadla máte? Aerolinka: Boeing 737 MAX 1.0 Cestující: Tak tím neletím. Požaduji minimálně verzi 2.0.

Zobrazit celou diskusi