Od 90. let vydávalo hlavně časopis Umělec, Mečl ale také již provozoval několik kulturních center. Naposled působil v budově bývalých Elektrických podniků se svým Divus Prager Kabarettem. Nyní se Prahu rozhodl opustit a buduje Perlu. V létě v bývalé továrně pomáhali dobrovolníci připravit prostory mimo jiné pro novou "Národní galerii", tedy jakousi paralelní instituci, jež by suplovala funkce té veřejné, financované z rozpočtu státu.

Na příkladu této státní příspěvkové organizace, která donedávna podle velké části tuzemské výtvarné obce neplnila své poslání, chce Mečl ukázat, že kulturní instituce mohou fungovat i jinak. Právě Národní galerie několik let říká, že státní dotace pokryje pouze provoz budov a platy zaměstnanců. Mečl chce budovat instituci, jejíž rozpočet půjde z větší části těm, "kteří přicházejí zvenku a kteří vytváří kulturní program".

Divus již začal budovat Národní galerii, kavárnu a tvůrčí zázemí. "Hledáme nejen zakladatele Národního divadla, ale i všechny další profese a obyvatele, kteří chtějí začít jinde. K dispozici jsou prostory pro ateliéry, studia, kanceláře, dílny, větší provozy i obchody. V krátké budoucnosti plánujeme rekonstrukci a pronájem stávajících bytů i zajištění krátkodobého ubytování," uvádí se na webu Perly.

Papírna ve Vraném nad Vltavou vznikla kolem roku 1850. Přestože fungovala ještě v 90. letech a měla stále zakázky, podle Mečla prý byla vedena k řízenému bankrotu a kolem roku 2000 byla zlikvidována. Většina tamních obyvatel v papírně pracovala, konec továrny byl tak traumatem i pro obec. Mečl její prostory našel, když hledal sklady po odchodu z holešovického Orca.

Po setkání s majitelem budov, kterému se líbily jeho předchozí aktivity, začal přemýšlet o budování "nezávislého městečka" s galerií, ateliéry, obchody, kavárnami a uměleckými i vzdělávacími institucemi. Nazval je Perla na počest Alfreda Kubina, slavného rakouského kreslíře, autora románu Země snivců, vyprávějící o zemi neomezených možností jen pro ty, kdo jsou schopni snít.