Problémy měl brzy ráno jen dopravní podnik po 5:00 zhruba půl hodiny u hlavního nádraží, protože na koleji nejdále od nádražní budovy zůstala nepojízdná tramvaj. Kvůli tomu musely linky 1, 2, 4, P6 a 9 jezdit odklonem. "V 5:42 se podařilo dopravu přes nádraží obnovit," uvedl dopravní podnik na twitteru.

Výluka potrvá rok, až do poloviny prosince 2019. Do té doby SŽDC za dvě miliardy zmodernizuje zabezpečovací zařízení a opraví mosty přes Křídlovickou a Hybešovu ulici, kvůli čemuž nemohou na hlavní nádraží vjet vlaky od Břeclavi, Slavkova a Vyškova.

Velká část vlaků jezdí místo z hlavního z dolního nádraží, které je na výluku připravené. Mohou na něm zastavit až tři vlaky naráz. Týká se to mezinárodních a dálkových spojů mezi Prahou a Břeclaví a osobních vlaků, které Brnem projíždějí ve směru od Tišnova na Břeclav a opačně a rychlíků na Břeclav a Hodonín. Cestující na hlavní nádraží přepraví autobusová linka 61, v případě potřeby posílená. "Dispečeři situaci na místě sledují a v případě potřeby vysílají posilové vozy, k dispozici jich je sedm," řekla ČTK mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková. Podle Havlíka i více než polovina lidí jde pěšky a autobusem na hlavní ani nejede.

Kvůli hustému provozu autobusů a pěších je k dolnímu nádraží zakázaný vjezd pro auta. Jelikož řada řidičů značení nerespektovala a nenechala auto na parkovišti, stojí na místě i hlídka strážníků. "Auta vracíme zpět a apelujeme na řidiče, aby za zákaz nejezdili," řekla mluvčí městské policie Tereza Kadrnožková.

Výrazně hustší provoz než jindy je na židenickém nádraží, kde je k dispozici pro zastavení vlaků pět kolejí a kde zastaví vlak v ranní špičce častěji než jednou za tři minuty. Ani tady se zatím komplikace neobjevily. Lidé však odtud mají ztíženou dopravu kvůli uzavírce Zábrdovické ulice do centra, mohou však využít osobních vlaků na hlavní nádraží ve čtvrthodinovém intervalu. "Židenice jsou hodně vytížené a řada lidí si zvykla vystupovat tady a nejezdí až na dolní. Ti, kteří tam vystoupí od Břeclavi, často také pokračují vlakem po přestupu do Židenic či Králova Pole. Od začátku je také vytížená speciálně zřízená vlaková linka z Králova Pole přes Lesnou a Židenice na hlavní nádraží," řekl Havlík.