Příští rok v březnu by se měla začít stavět i navazující část D35 Opatovice nad Labem - Časy, pokud nevznikne zdržení při výběru dodavatele stavby, uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký. Dálnice D35 má být alternativou přetížené dálnice D1 při cestě z Prahy do Ostravy.

Úsek Časy - Ostrov se začne budovat izolovaně, bez napojení na velkou komunikaci. To zajistí v předchozím úseku mimoúrovňová křižovatka se silnicí I/37 mezi Hradcem Králové a Pardubicemi u Opatovic. Trasa začíná u obce Časy a prochází jihovýchodním směrem mezi obcí Roveň na severu a obcemi Dašice, Prachovice, Platěnice a Čeradice na jihu. Mezi Turovem a Uherskem přechází řeku Loučnou a stáčí se k Vysokému Mýtu a končí mezi Opočnem a Ostrovem. Dál bude provizorně napojena na silnici I/17.

Součástí stavby je také výstavba křižovatek, z toho dvou mimoúrovňových, mostů, přeložek, protihlukových stěn a úpravy silnic druhé a třetí třídy. Vzniknou rovněž dvě odpočívadla v obou směrech.

Nejvýznamnějšími mostními objekty jsou přechody přes vodní toky Zadní Lodrantka, Lodrantka, Točivý potok a Loučná. Dálnice také překlene nadjezdy dvě železniční tratě, a to Praha - Česká Třebová a Chrudim - Borohrádek.

Podle plánů ŘSD by měly být oba úseky Opatovice - Časy a Časy - Ostrov dokončeny současně. Řidiči by po obou úsecích mohli poprvé jet v roce 2020 nebo 2021.

Výstavbu prvních dvou úseků dálnice D35 v Pardubickém kraji zdržel zvláště vleklý výkup pozemků a výběrová řízení na dodavatele stavby. Soutěž na oba úseky vyhlásilo ŘSD na podzim 2016, vítěze však vybralo až letos na jaře. Tendr na úsek Opatovice nad Labem - Časy ale zrušil antimonopolní úřad (ÚOHS). Důvodem byl netransparentní postup zadavatele ve druhém kole soutěže. Ucházelo se o něj osm zájemců. Nejvýhodnější nabídku podalo italsko-turecké konsorcium Astaldi a IC Ictas Insaat Sanay ve Ticaret, které požadovalo 2,88 miliardy korun. ŘSD proto letos v létě vypsalo nové výběrové řízení. Do tendru se přihlásily tři české společnosti nebo jejich sdružení a jedno sdružení zahraniční.

D35 by měla odlehčit přetížené D1. Řidiči by mohli jet po dálnici D11 na Hradec Králové, u Opatovic nad Labem by sjeli na D35, která je v Pardubickém kraji rozdělena na více úseků. Po jejich dokončení by se napojili na další části D35 z Mohelnice do Olomouce a pokračovali by do Lipníku nad Bečvou a dál po D1 do Ostravy.