Nový dvanáctimetrový elektrobus Škoda Perun HE s polskou karosérií Solaris New Urbino má začít vozit cestující už v létě. "Vyznačuje se maximální šetrností k životnímu prostředí, výkonnou klimatizaci a velmi tichým chodem," uvedl Svoboda.

Elektrobus se bude nabíjet přes noc v depu. Denně pak ujede na linkách s cestujícími minimálně 120 kilometrů. Škoda Electric má v portfoliu několik typů elektrobusů. Zákazníci mohou volit podle přepravní kapacity, délky dojezdu nebo způsobu nabíjení. Nejvíce elektrobusů stejného typu slouží od letošního března v třinecké MHD, provozuje je společnost Arriva Morava. Šlo o kontrakt v hodnotě přes 130 milionů korun. Elektrobusy nahradily na páteřních linkách dosud využívaná dieselová vozidla. Denní dojezd autobusů je 110 až 150 kilometrů. Dva elektrobusy Škoda Perun HP jezdí už dva roky v Plzni, jeden v Hradci Králové.

Na mezinárodní výstavě EXPO 2017 v kazašské Astaně letos představí firma 3D model nového elektrobusu s futuristickým designem, který spoluvytvářeli studenti Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze. Interaktivní model bude doplněný o rychlonabíjecí stanici Škoda, která už stojí dva roky v Plzni.

Městské autobusy na elektrický pohon má v nabídce i další český výrobce SOR Libchvavy. Největší domácí producent Iveco Bus sází na hybridní autobusy a elektrické minibusy.

Škoda Electric je největším evropským výrobcem trolejbusů. Vyrobila jich už více než 14.000. České trolejbusy jezdí ve 30 zemích v Evropě, Asii a v Severní Americe. Podnik ročně utrží mezi pěti až šesti miliardami Kč. Kromě různých typů trolejbusů a elektrobusů vyrábí také pohony pro elektrická vozidla a trakční motory a hybridní a vodíkové autobusy.