"Četli jsme v tisku zprávy týkající se Nissanu a s ohledem na to je komise v kontaktu s britskými úřady," řekl mluvčí novinářům na otázku, jestli komise prověřuje, zda by záruky britské vlády pro Nissan mohly porušovat pravidla státní pomoci v EU. Dodal ale, že Británie Brusel o podpoře Nissanu neinformovala, takže komise k této věci oficiální stanovisko nevydává.
"Sledujeme události, čteme zprávy v tisku . . . když vidíme něco zajímavého, pak se ptáme," dodal mluvčí na otázku, co tedy komisi vlastně přimělo, aby se o věc zajímala.
Šéf Nissanu Carlos Ghosn v září varoval, že firma by mohla zastavit investice do továrny v anglickém Sunderlandu, pokud jí britská vláda nedá záruky odškodnění za případné negativní dopady brexitu na vývoz z Británie. Podle zdrojů agentury Reuters se vláda písemně zavázala, že Nissanu poskytne mimořádnou podporu v případě, že brexit sníží konkurenceschopnost továrny v Sunderlandu. Podle britského ministra pro podnikání Grega Clarka ale vláda Nissanu pouze slíbila, že bude pro automobilový průmysl usilovat o bezcelní přístup na unijní trh.
Na konci října Nissan oznámil, že bude v Sunderlandu investovat do výroby nových modelu Qashqai a X-Trail. Bylo to první rozhodnutí o velké investici v britském automobilovém průmyslu po červnovém odhlasování odchodu Británie z EU.
Po odchodu z EU Británie zřejmě nebude vázána unijními pravidly státní pomoci. To ale bude záležet na podmínkách odchodu, zejména na tom, zda Británie zůstane součástí jednotného trhu.