Recenze: Mrtvý muž přichází, aby čtenáře uhranul dokonale napínavým příběhem

Mrtvý muž přichází, aby čtenáře uhranul dokonale napínavým příběhem spisovatele Paula Finche.
17. 1. 2019
08:30

Co bys tak, milý čtenáři, chtěl od skutečně dobré krimi? Poctivě vystavěný příběh? Nelítostného vraha? Atmosféru tak hustou, že se budeš bát? Dobrá, tady je – Mrtvý muž přichází ti tohle všechno dopřeje vrchovatě.

Jezerní oblast na severu Anglie zahalila neprostupná mlha. Zároveň s ní udeřil i sériový vrah. A v detektivu Marku Heckenburgovi hlodá děsivé podezření, že se vrátil obávaný pachatel s přezdívkou Cizák. Naposledy byl spatřen před deseti lety v Dartmooru, kde své oběti připravoval o život nebývale krutým způsobem. A teď, když záhadně zmizely dvě mladé ženy, se Heck obává nejhoršího. Celá místní komunita je paralyzována strachem, zatímco Heck bezmocně sleduje, jak Cizák znovu rozehrává svou krutou mašinérii, vybírá si jednu oběť za druhou a nehodlá jen tak přestat. Heckovi nezbývá nic jiného, než přistoupit na jeho hru...

Mrtvý muž přichází

Odlehlá část anglického venkova v mlze, nejistotě a strachu o život. I to je Mrtvý muž přichází spisovatele Paula Finche (55). Mistra pera, který od první do poslední řádky se čtenářem hraje nesmlouvavou hru, omotává ho svými smyčkami napětí, násilí, strachu a pocitu neklidu, kterým každého nakazí hned od počátku. Kniha, kterou sotva pustíte z ruky, příjemně graduje, tak jak to má čtenář rád. Závěrečné rozuzlení je pak doslova oslněním. „Tak takhle to je!“ žasne čtenář po zdolání bezmála čtyř set stran, ze kterých není nutné ubrat jediný list.

Stejně jako další Finchovy knihy, i Mrtvý muž přichází doslova přenáší čtenáře na místa svého děje, jejichž barvitý popis sám o sobě navodí tu správnou atmosféru. Finch píše srozumitelným žánrovým jazykem, nenudí čtenáře přehršlí informací a pečlivě vyvažuje každé sousto, které mu podá. Kniha je přesně tím titulem, který si vychutnáte za současných sychravých dnů, ideálně pod dekou a s horkým čajem či kávou po ruce. Titul je zároveň silně návykový a hrozí, že okamžitě zatoužíte i po Finchových knihách Stalkeři, Znesvětitel, Klub zabijáků nebo Kořist. Nechť je vám přáno, s tituly tohoto autora nikdy nešlápnete vedle.

Hodnocení: 95 %

Paul Finch

Mrtvý muž přichází