Polojasno 14°C

Recenze: Tatérka vykresluje pod kůži čtenáře linie strachu

Recenze: Tatérka vykresluje pod kůži čtenáře linie strachu  (Autor: Albatros, Plus)
15. ledna 2019
10:00

Znetvořená mrtvola, od první do poslední stránky dokonale napínavá hra na kočku a myš, propracované postavy i příběh. To všechno je Tatérka, prvotina dámy, která si k psaní odskočila od rodiny.

Když během tetovacího veletrhu v anglickém Brightonu objeví tatérka Marni Mullinsová podivně znetvořenou mrtvolu, ochromí celé město strach. Podle všeho tu řádí sériový vrah, který zaživa vyřezává umělecká díla z těl svých obětí. Marni skrývá tajemství a má pádné důvody, proč nedůvěřovat policii. Jak se proto rozhodne, když ji navštíví mladý, čerstvě povýšený inspektor? Pomůže mu vyšetřit jeho první vraždu, nebo se po stopách vraždící zrůdy vydá sama?

Spisovatelka Alison Belshamová, rodačka z Hampshire ve Spojeném království, nyní ale žijící a píšící v Edinburghu. Spisovatelka Alison Belshamová, rodačka z Hampshire ve Spojeném království, nyní ale žijící a píšící v Edinburghu. | Albatros, Plus

Tatérku napsala Alison Belshamová, rodačka z Hampshire ve Spojeném království, nyní ale žijící a píšící v Edinburghu. Chtěla být scenáristkou, nakonec ale na čas upřednostnila rodinu, Ne však napořád. V roce 2016 vyhrála s námětem románu Tatérka první místo v soutěži Pitch Perfect pořádané během skotského festivalu detektivek Bloody Scotland. Námět jí brzy vynesl smlouvu a její prvotina tak vyšla na jaře loňského roku. Zaujala v ní neobvyklým prostředím, příběhem a postavami. Děj knihy umístila do tatérského prostředí, které zná – sama je nositelkou rozsáhlého a výrazného tetování. Taková je i její kniha.

Když se čtenář vyrovná s nepříliš sympatickými a chytrými policisty, velmi si užije vše ostatní. Tatérka patří do skupiny knih, které se „čtou samy“. Stránky zhltnete ideálně na jeden nádech, je znát scenáristický grif, s jakým autorka volí, co má čtenář v tom kterém okamžiku vidět. Upoutají části vyprávěné vrahem samotným, stejně tak postava Marni Mullinsové. Vadou na kráse je však překlad, který lehce ubírá originálu na nápaditosti a barevnosti. I tak však zůstává kvalitní a slibnou prvotinou, jejíž čtení baví. Kniha a hlavně její hrdinové si své fanoušky určitě najdou a jistě také probudí zvědavost na další dobrodružství a případy ústřední dvojice, které snad přijdou.

Hodnocení: 80 %

Alison Belshamová

Tatérka