Brutální útok ve vlaku Českých drah: Cestující popsal, co konflikt způsobilo!

Nenačítající se karta rozpoutala peklo. Vlakvedoucí Jan Š. po hádce s opilým pasažérem tasil teleskopický obušek a začal ho nemilosrdně mlátit. Cestující z vlaku odešel po svých, utrpěl ale několik krvavých šrámů. Vlakvedoucí ho prý bil tak silně, až mu rozbil telefon v kapse.
K incidentu došlo 21. září ve vlaku vyšší kvality, který jel z Plzně do Prahy. Vlakvedoucí Jan Š. tradičně obcházel cestující a požadoval po nich lístky a karty. S jedním z nich se ale dostal do sporu a po hádce na něj zaútočil teleskopickým obuškem. Podle železničáře šlo jen o nutnou obranu, pasažér má ale jiný názor.
Padesátník z Prahy jel domů z pivního festivalu v Plzni a připouští, že úplně střízlivý nebyl. Ale… Konflikt podle něj vznikl tak, že vlakvedoucímu nešla načíst jeho In Karta, díky které by mohl uplatit slevu na jízdném. Ani na několikátý pokus. On mu prý chtěl čtečku vzít a ukázat mu to, že to jde...
První bonus - @Jenda21
— Odpad - to nej z českých tweetů (@OdpadT) January 1, 2020
Není to odpad twitteru, ale lidský. Za líbivou maskou se skrývá arogantní zmrd, “vlakvedoucí vlaků vyšší kategorie ČD” který teleskop. obuškem zbil 58letého člověka. Důvod? Nešla mu načíst InKarta. @ceskedrahy_ @Operator_CD pic.twitter.com/fGawSrDH3G
V reakci na přetahovanou o čtečku ho pak začal vlakvedoucí bít. „Rozbil mu i mobil, co měl v kapse, jak ho přetáhl tím obuškem,“ popisují následky jeho kamarádi s tím, že vše bylo naprosto nepřiměřené a zbytečné, protože u jiného průvodčího karta načíst šla.
Cestující sice z vlaku odešel po svých, utržil ale několik krvavých šrámů. „Pokud vím, tak žádné podstatné zranění neutrpěl,“ uvedl k tomu průvodčí. Po přivolání policie vlakvedoucí i cestující vyřešili věc smírem. Cestující totiž uznal svou vinu.
Železničář byl ale po incidentu stejně postaven mimo službu a věc s ním zaměstnavatel řeší v pracovněprávní rovině. „Použití násilí, v tomto případě dokonce obušku, který v žádném případě nepatří k vybavení našich zaměstnanců, je naprosto nepřijatelné,“ uvedl mluvčí Českých drah Jiří Joklík. Dodal, že povinností personálu je řešit věci v klidu a domluvou.