Zavadil o dráty a skončil v Labi: V letadle zemřel Petr Bartášek, mistr republiky v autokrosu
Tragicky skončila vážná nehoda letadla v Křešicích na Litoměřicku. Ultralight podle svědků zavadil o elektrické vedení a havaroval přímo do Labe. Po posádce pátrali potápěči, tělo pilota nakonec vytáhli z vraku letadla. Podle všeho se jednalo o známého závodníka autokrosu Petra Bartáška (†57).
Pátrání po tělech posádky trvalo téměř tři hodiny. K nehodě došlo v sobotu po poledni, potápěči nakonec vytáhli pilota, který byl podle všeho v letadle sám, z vraku před čtvrtou odpoledne. Bohužel už bez známek života. Letadlo prý zavadilo o dráty elektrického vedení, podle svědků se ozvala obrovská rána a letadlo zmizelo ve vodě.
Do akce byly kromě potápěčů zapojeny i dva vrtulníky, jeden s termovizí. Labe prohledávali i hasiči a policisté na člunech, kterým pomáhali i rybáři na člunech se sonarem. Právě ti jim podle našich informací pomohli vrak letadla ve vodě lokalizovat.
„Tělo pilota vyprostili policejní potápěči spolu s hasiči. Na místě byl jeřáb povodí na vytažení letadla,“ uvedl mluvčí hasičů Lukáš Marvan. Podle všeho se jednala o Petra Bartáška, který se proslavil jako závodník autokrosu. Jeho kamarád se svěřil Deníku, že Petr za ním letěl na návštěvu. „Přistát chtěl na zdejším polním letišti.“
„Autokrosař tělem i duší, který se po skončení své kariéry věnoval stavbě závodních převodovek, zemřel při tom, co tak moc miloval,“ napsal o něm Tomáš Němec na serveru www. autorkosar.cz. Podle tohoto webu je i nejúspěšnějším českých závodníkem v kubatuře 1600 ccm. V této kategorii se stal šestkrát mistrem republiky.
„V Petru Bartáškovi přišel nejen český a evropský autokros, ale celý motorsport, o obrovskou postavu, která se nedá nahradit. Čest jeho památce a poděkování za všechny, kterým dělal radost svými výsledky, i za ty, kteří díky němu mohli závodit a spolehnout se na své stroje,“ truchlí na sociálních sítích pan František. „Petr byl nejen vynikající jezdec, ale i konstruktér a technik, léta jsem s ním konzultoval spoustu technických problémů a pomohl mi s výrobou mnoha převodovek a diferenciálů,“ vzpomíná pan Radek.
„Upřímnou soustrast, ať si závodí tam nahoře s těmi nejlepšími přáteli, Jirka Bartoš, Vašek Uher, Honza Soldat, Tóny Lacko, Alois Havel atd. Čest jeho památce,“ smutní pan Jirka.
Jseš doopravdy vyklepaná prtyzánka mag.re