Společnosti Smartwings se kupí problémy: Technické poruchy, zpožděné lety i údajná smrt na palubě
Jeden problém stíhá druhý! Společnost Smartwings prožívá černý víkend. Jen od pátku musela společnost odklonit či zdržet minimálně dva lety, spekuluje se o úmrtí na palubě a navíc firma přišla o partnerskou společnost pro letní sezónu!
Problémy české letecké společnosti začaly již v pátek. Let QS 2514 z Prahy do egyptské Hurghady měl zpoždění šest hodin, na vině byla údajná smrt cestující a porucha na GPS systému. „Pár minut před odletem žena zkolabovala, okamžitě přijeli lékaři a hasiči a začali ji oživovat. Bohužel neúspěšně,“ svěřila se v pátek Blesku Iveta, která byla na palubě letadla.
Ovšem stroj ani potom nevzlétl. „Chvíli jsme čekali a potom nám řekli, že letadlo má závadu, a vrátili nás do odletové haly. Čas odletu nám dali na 6:10 a nabídli nám stravenku za 220 Kč,“ uvedla. Po mnohahodinovém čekání v odletové hale nakonec cestující byli vpuštěni do letadla. „Odletěli jsme v 6:40. Budeme žádat po Smartwings náhradu za zpožděný let, který trval déle než 6 hodin,“ dodala Iveta.
Další návrat přišel v sobotu
Během sobotního rána navíc došlo k poruše na letu QS 2622 z Prahy do turecké Antalye. „40 minut po vzletu se u letadla projevila technická závada na palubním počítači, nejednalo se o závadu, která by ohrožovala bezpečnost letu. Kapitán se v souladu s bezpečnostními předpisy rozhodl pro návrat zpět na letiště v Praze, aby předešel případným dalším komplikacím v Turecku,“ řekla mluvčí společnosti Smartwings Vladimíra Dufková s tím, že pro pasažéry byl zajištěn náhradní spoj.
O letadlo méně, nebo o letadlo víc?
Aby toho nebylo málo, Ukrajinský úřad pro civilní letectví zakázal společnosti YanAir létat kvůli nedodržování bezpečnostních standardů. Přitom právě tato společnost měla pro letní sezónu zajistit pro Smartwings jedno letadlo. „Tento výpadek se nám ale daří pokrývat vlastními kapacitami,“ ubezpečuje Dufková.
Problémy ukazuje také internetový záznam dalšího letu.
Minulou sobotu nevzlétlo společností pronajaté letadlo z letu QS 1303 z Kréty do Ostravy kvůli úniku provozní kapaliny. Podle Dufkové se z Kréty vrátilo do Ostravy až o týden později. Letoun v době poruchy neměl ještě barvy společnosti a kvůli bezpečnosti musela být použita hasicí pěna.
Asi opačne ČSA je pod hlavným smarwing už dávnejšie ČSA není a tak aj travel😁😁😁