Úterý 20. duben 2021
Svátek slaví Marcela, zítra Alexandra
Oblačno, déšť 14°C

Realita v první linii: Je to ještě chůze na dlouhou trať, říká ředitel gymnázia Michal

Autor: miv - 
6. března 2021
05:30

Je to již téměř rok, co se život v České republice změnil k nepoznání. Po světě se začal šířit virus a spolu s ním i strach. Pandemie onemocnění covid-19 téměř zastavila společenské dění, možnost cestování, ale i tak běžné věci, jako je chození do práce. Poslední zmíněná položka ale neplatí pro občany, kteří pracují v takzvané první linii. Nejsou to ale jen záchranáři či policisté, kteří každý den riskují své životy pro dobro ostatních. Neobešli bychom se ani bez prodavaček, řidičů MHD nebo pošťáků. V seriálu Blesku přinášíme rozhovory s těmi, jejichž profese je právě jednou z těch nejvíce dotčených.

Na výuku studentů a všechny typy škol má probíhající pandemie koronaviru velmi zásadní vliv. To, co vše se změnilo v jeho práci, prozradil v rozhovoru pro Blesk ředitel Gymnázia a střední odborné školy dr. Václava Šmejkala v Ústí nad Labem, Michal Šidák (51).

Jak vypadá váš běžný den, co se změnilo proti době před covidem?

Ráno vyrazím do práce, kde vyřizuji své povinnosti, domů se vracím večer, každý den se jdu projít, mám svůj okruh dlouhý 6 km do Valtířova, večer podle potřeby buď ještě pracuju, nebo relaxuju. Často doma hrajeme deskové hry. Největší změnou je, že ve škole je příliš velký klid, chybí přítomnost žáků. A ve volném čase nemůžu sportovat. Volejbal a pivo na žízeň po sportu mi také chybí. 

Jaká je ta realita přímo u vás, je jiná než v jiných regionech?

To nedokážu moc posoudit, protože do jiných regionů se nesmí vyjíždět. Ale zřejmě to je všude podobné. Ve škole se snažíme, aby v daných možnostech fungovala distanční výuka. Učitelé většinou vzdělávají žáky z domova, protože je nereálné organizačně i technicky, aby učili ze školy. Samozřejmě administrativní mašinérie běží dál, proto máme s p. ekonomkou, účetními i sekretářkou stále co na práci.

Jak se mění situace během první, druhé, třetí vlny? Jaký je vývoj, k lepšímu, nebo k horšímu?

Je otázkou, co máme na mysli. Vzdělávání na dálku už překonalo nejzávažnější počáteční obtíže, ale každý rozumný člověk ví, že distanční výuka hasí jen nejpalčivější problémy, které nastaly v důsledku výuky z domova. Nemůžeme si namlouvat, že distanční výuka může nahradit prezenční výuku, a to nejen v mateřských a základních školách, ale z větší části ani ve středních školách. Z ohledu efektivity se vzdělávání zhoršilo.

Přečtěte si pokračování článku s předplatným Premium
Získejte neomezený přístup již od 49 Kč měsíčně

Chci předplatné Premium

Další videa