Středa 27. leden 2021
Svátek slaví Ingrid, zítra Otýlie
Oblačno, sněžení 1°C

Vanesa místo energií nabízí pomoc: S hygieniky volá na koronalince, nejsmutnější jsou senioři

Vanesa Sobotková (23) z Břeclavi vypomáhá na krizové lince 1221  (Autor: Archiv Vanesy Sobotkové)
Autor: Hynek Zdeněk - 
29. listopadu 2020
10:22

Dva roky pracuje v energetické firmě jako telefonní operátorka. Když byla před měsícem oslovena, jestli by byla ochotna pomoci na informační lince ke koronaviru, neváhala Vanesa Sobotková (23) z Břeclavi ani chvilku. Do pomoci hygienikům se zapojila společně s přibližně třemi desítkami svých kolegů a kolegyň z jižní Moravy.

„Na lince 1221 vypomáhám v rámci své pracovní doby dvě až tři hodiny denně. Jedná se v průměru tak o 40 telefonátů,“ popsala vytíženost na „koronavirové lince“ Sobotková. Naskočila na ni po pečlivém proškolení.

Trápí je samota

Velkou skupinu klientů tvoří podle Sobotkové senioři, kteří se nemohou vyznat ve vládních opatřeních spojených s koronavirem covid-19. „U mnohých je cítit potřeba si popovídat. Mnohdy přiznávají, že je trápí samota a odloučenost od rodin,“ uvedla.

Změny v opatřeních ohledně koronaviru jsou vždy zárukou mnoha telefonátů ze strany seniorů na lince 1221. Většinou potřebují dovysvětlit jednotlivé body.

V některých případech volají na krizovou linku starší lidé i proto, že potřebují zajistit nejrůznější objednávky přes internet. „Jenže, buď nemají počítač, nebo na něm neumí pracovat. Je to pro ně hodně složité,“ vysvětlila operátorka z Břeclavi.

Řeší problémy rozvedených rodičů

Linku podle ní častokrát využívají i lidé, plánující cestu do zahraničí, nebo rodiče, kteří mají děti ve střídavé péči. „Jsou to často komplikované situace, kdy je například tatínek v Rakousku a nakažená máma v České republice. Neví, kam má dát děti. Vždy se snažíme poradit, jak nejlépe umíme selským rozumem,“ zdůraznila.

Největší četnost telefonátů zažívá operátorka E.ON na lince 1221 od pondělí do středy. „Je to spojeno se změnami, které vláda v souvislosti s koronavirem vydává. Musíme si proto vždy vše dobře nastudovat, ať jsme neustále v obraze. Naštěstí v E.ON jsme jedna velká rodina, kde si hodně pomáháme a radíme se. Věřím proto, že poskytujeme lidem vždy ty nejpřesnější informace,“ dodala usměvavá operátorka.

Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.

Zobrazit celou diskusi
Další videa
Články odjinud